loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آب را گل نکنیم

تبری و وحدت از دیدگاه اهل بیت (علیهم السلام) و بزرگان دینی

5 (1)

ناشر امام مهربان

نویسنده سید حجت سبحانلو | مهدی شاندیزی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 96

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

این کتاب که به کوشش واحد پژوهش مدرسه علمیه حضرت مهدی (عج) مشهد به چاپ رسیده است . دارای چهار فصل است؛
تبرّی ، یکی از اعتقادات شیعه
نکاتی ، در باب تبرّی
روایت نهم ربیع معروف به رفع القلم
تامّلی در باب وحدت اسلامی .

نویسندگان کتاب ، معتقدند : در عین اینکه ما معتقد به مذهب شیعه هستیم و به آن افتخار می کنیم و اعتقادات مذهب شیعه را کاملا و بی کم و کاست قبول داریم،
اما در صحنه عمل ، باید همانند امامان خود عمل کنیم .یعنی وحدت عملی و نه اعتقادی . گاهی خلط می شود که پس چرا شما به لعن گیر می دهید . پاسخ آن است که ما اعتقادات شیعه را رد نکردیم ، بلکه گفتن آن در ملا عام اصلا مطابق با سیره اهل بیت نیست .
مثالی برای روشن شدن مبحث :
دوست شما ، پدرش قاتل است . و شما این را می دانید .
حال اگر جلوی رویش مدام داد بزنی ، ای بچه قاتل ، ای کسی که پدرت قاتل است و...
خون او را به جوش می آوری و او را تحریک به مقابله می کنی .
و این برای امت مسلمین خوب نیست ، چرا که بهترین سلاح دشمن، تفرقه بین مسلمانان است.

توضیح فصل های کتاب
این کتاب ، در فصل اول ، تعریفی از تبرّی بیان می کند و به شیوه های آن می پردازد . بدون اینکه اسمی از دشمنان اهل بیت ببرد ، احادیثی را از آنان در تایید تبرّی ذکر می کند .

در فصل دوم ، به روش اهل بیت و برخورد ایشان با کسانی که در ملا عام به خلفا دشنام می داده اند، می پردازد.
به طور مثال : شخصی نزد امام صادق می آید و می گوید فلانی در مسجد ، به آن دونفر دشنام می دهد. حضرت (ع) برآشفته می شوند و می گویند چه مرضی دارد ؟ خدا لعنتش کند . او با این کارش ما رو مورد تعرّض قرار می دهد ( یعنی آنان هم در برابر به ما توهین می کنند )

در فصل سوم ، به روایت رفع القلم و اشکالات وارده بر حدیث و همچنین نظر بزرگان در مورد جشن های عیدالزهرا می پردازد. در آخر این فصل ، داستانی بسیار تکان دهنده از عمرکشون و نتیجه اش که قتل عام شیعیان در مناطق غیر امن است می آورد .

در فصل چهارم ، تعریفی از وحدت بیان می کند که مخالفان وحدت هیچ گاه آن را رد نمی کنندو آن را در حرف و ادّعا قبول دارند ولی در عمل ، عکس آن عمل می کنند .
روایاتی از اهل بیت که نشان می دهد اولین منادیان وحدت ، اهل بیت بودند. در آخر هم کلام بزرگانی چون امام خمینی و آیت الله خامنه ای ، و آیت الله سیستانی و آیت الله وحید خراسانی و آیت الله بهجت و سیدحسن نصرالله در مورد وحدت و چگونگی آن را بیان می کند. در آخر کتاب هم راه حلی برای برگزاری جشن های عیدالزهرا با استناد به قول سیدبن طاووس بیان می کند .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما