loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انیس اللیل: شرح دعای کمیل

5 (1)

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده محمدرضا کلباسی اشتری

تحقیق و تنظیم کتاب احمد کلباسی اشتری | اسماعیل کلباسی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 852

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 40784 10003022
125,000 112,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اثر حاضر، شرح و بررسی مباحث عرفانی، اخلاقی، اعتقادی، فقهی، اجتماعی و تربیتی مندرج در دعای کمیل است.

در ابتدای این نوشتار به بحث در مورد اهمیت و جایگاه مهم دعای کمیل در بین ادعیه مختلف وارد شده از سوی امامان معصوم(ع) پرداخته شده و توصیفی اجمالی از شخصیت و زندگی کمیل بن زیاد نخعی که امام علی(ع) این دعا را به وی تعلیم داد، ارایه شده است.

آن گاه نویسنده به شرح مفاد این دعای شریف پرداخته به مسائلی مانند: تفسیر بسمله، آداب دعا، یکسان نبودن ظرفیت افراد، معرفت در دعا به عنوان شرط کمال آن، اهمیت و شرایط توبه، صفات کمالیه خداوند متعال، خشوع و خضوع در مقابل خداوند متعال، حقیقت فنای فی الله، منظور از نور بودن خدا، حقیقت علم الهی، آفات گناه و آثار منفی دنیوی و اخروی آن، انواع گناه به حسب آثار و تبعات آن، بیان برخی از فضائل و رذائل اخلاقی، لطف خدا به بندگان خویش در پوشاندن گناه آنان، تهدیب نفس و اهمیت و آثار آن، مفهوم قضا و قدر الهی، درمان بیماری های روحی، جبران آثار گناه، مذمت دنیا در مقابل آخرت، حقیقت ذکر، فلسفه بلایای دنیوی و ... پرداخته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما