loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مروری بر اندیشه های سیاسی و اخلاقی امام صادق (ع)

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده احمد بهشتی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 228

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 40848 10003022
43,000 38,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در دوران حیات امام جعفر صادق(ع) که سال های انتقال قدرت از بنی امیه به بنی عباس بود، فرصت بسیار مناسبی دست داد که این امام همام به فعالیت های فرهنگی و مذهبی بپردازد.
عصر ایشان زمان جنبش فرهنگی و فکری و برخورد فرق و مذاهب گوناگون در جهان اسلام بوده است. لذا موقعیت خوبی برای ترویج مبانی علمی، فقهی و فرهنگی شیعه پیش آمد و آن حضرت علاوه بر تربیت شاگردانی دانشمند و نخبه، به مبارزه با جور و ستم حاکم نیز توجه داشت و به خاطر همین فراهم بودن زمینۀ فعالیت برای ایشان، بیشترین احادیث شیعه در تمام زمینه ها از ایشان نقل گردیده است.
فقه شیعه با جامعیت و گستردگی ای که دارد، عمدتاً بر روایات به جا مانده از ایشان مبتنی است؛ لذا مکتب فقهی شیعیان دوازده امامی را مذهب جعفری می نامند.
مطالعه سبک زندگی و سیرۀ اجتماعی آن حضرت به ما می آموزد که نباید فرهنگ را که می تواند زمینه ساز جامعه ای سالم باشد دست کم بگیریم و در راه آشنایی مسلمانان با فرهنگ ناب اسلامی باید تلاش کنیم و نگذاریم فرهنگ های وارداتی، ما و همه مقدسات ما را تحت الشعاع قرار دهد.

کتاب حاضر مروری بر اندیشه سیاسی و اخلاقی امام صادق(ع) که در سه بخش کلی (شامل: تولد و شخصیت، روح مجسم و سیره اخلاقی و معنوی) تنظیم شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما