loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مد و مدگرایی و جایگاه آن در سبک زندگی اسلامی

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده سید حسن موسوی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 292

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 40851 10003022
22,000 19,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

انسان از آن جا که موجودی تنوع طلب، نوگرا و لذت خواه است، زمینه آراستگی ظاهری برای او فراهم می گردد، اما وقتی همین میل افراطی شود، به شکل مُدپرستی درآمده، حالتی نابهنجار می گیرد.

اسلام به عنوان دینی جامع و جاوید، این نیاز فطری را سرکوب نمی کند و نه تنها جلوی گرایش های فطری بشر را نمی گیرد، بلکه با بیان چارچوب ها و ارائه الگوی عملی از پیشوایان معصوم (علیهم السلام) و نیز تعیین حد و مرزهای مشخص، به این تمایلات جهت و عمق می بخشد و جلوی افراط را می گیرد تا مدپرستی رایج نشود.

مولف در این اثر، این مباحث را در سه بخش تنظیم کرده است که در بخش نخست به تحلیل و بررسی «مد و مدگرایی» و پیشینه آن در ایران می پردازد.

مؤلف در بخش دوم به شکل مبسوط، «آراستگی در سبک زندگی اسلامی» را مورد بررسی قرار داده است و در بخش سوم نیز به احکام مدگرایی و نظر مراجع پرداخته و استفتائات مربوط به آن را جمع آوری کرده است.

گرایش روز افزون جوانان و نوجوانان به مدگرایی غربی و تعارض بیشتر مدها با سبک زندگی اسلامی ایجاب می کند تا دیدگاه اسلام در این زمینه تبیین گردد.
برای رسیدن به این مقصود، با تحلیل نظری آیات و روایات به بررسی دیدگاه اسلام در این باره پرداخته شده است.
آنچه پس از بررسی ها به دست آمد نشان می دهد که اسلام به واسطه لحاظ نمودن متغیرهایی، با وجود مد و مدگرایی مخالفتی ندارد به شرط این که مدهای طراحی شده با رعایت اصول مورد نظر اسلام از سبک زندگی اسلامی منحرف نگردد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما