loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روان شناسی در سینمای هالیوود

مجموعه هالیوودشناسی - 1

ناشر سروش

نویسنده اسکیب د.یانگ

مترجم سیده فاطمه موسوی | لیلا گنجی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 379

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 41071 10003022
60,000 54,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب " روان شناسی در سینمای هالیوود" ناظر به اهمیت سینما و استفاده آن از روان شناسی در سینمای هالیوود است. این کتاب، استفاده سینمای حرفه ای از روان شناسی را به عنوان یک اصل مسلم و ضرورتی هنری به خوبی مطرح کرده است. تلفیق خوب مباحث سینما و موضوعات روان شناختی، به منزله دو بال محتوایی و ساختاری، سینمای اثرگذار را مطرح می سازد. موضوعاتی چون: نماد در فیلم، رفتار انسان ها در سینما، کهن الگوها و تعارضات فردی و اجتماعی، تاثیر نمایش در بهبود اختلالات روانی، هیجان دهی، درک روایی فیلم، برامگیختگی هیجانی و انگیزشی، الگوسازی و شکل دهی رفتار، تغییر نگرش و ایجاد تصورات قالبی و باورها و استفاده از فیلم روان درمانگری فردی و جمعی، از جمله موضوعاتی هستند که در این کتاب درباره آن ها بحث شده و تعامل نزدیک سینما و روان شناسی را به رخ کشیده است.

دغدغه اصلی مترجمان این کتاب طرح ضرورت تلفیق یا تعامل روان شناسی و سینما برای تاثیر بیشتر در جهت انتقال معنی بوده است.آنان در پی تذکر این واقعیت هستند که سینمای هالیوود با اهداف آشکار و پنهان خود، سعی درادر ایدئولوژی و " وریای آمریکایی" را به بهترین شکل در ذهن و جان مخاطبان خود در سراسر عالم جریان دهد. طبیعی است میزانی از موفقیت این سینما به دلیل استفاده از علم روان شناسی برای انتقال مضامین و معانی مورد نظر خود بوده است. در حقیقت هدف این کتاب آشنا کردن دانشجویان رشته فیلمسازی با مفاهیم و مضامین روان شناختی موجود در فیلم های سینمایی و چگونگی کاربرد روان شناسی در فیلم سازی از یک سو، و ارائه دیدگاه به مخاطبان و متخصصان سلامت روان برای نگریستن به فیلم های سینمایی از زاویه روان شناختی از سوی دیگر است.

در نظر مولف که تجارب گسترده ای در زمینه فیلم و روان شناسی دارد، فیلم ها نمادی از معانی ای هستند که در ذهن تولیدکنندگان و سازندگان آن ها جریان دارد، لذا احاطه بر ادبیات رسانه و مسلح شدن به تفکر انتقادی، خواننده را قادر می سازد با دیدی موشکافانه افکار سازندگان و دست اندرکاران فیلم ها را از ورای ظواهری که بر پرده سینما جریان دارد، بشناسد. کتاب حاضر در 9 فصل تدوین شده است. ابعاد و وجوه متعدد وران شناسی و فیلم های سینمایی، در جست و جوی معنا- تفسیرهای روان شناختی در فیلم ها، آسیب شناسی روانی، نابغه دیوانه – روان شناسی فیلم سازان، روان شناسی مخاطب، لحظه سینمایی – هیجانات و ادراک فیلم، تأمل بر صفحه نمایش، تأثیرات فیلم و فیلم ابزاری برای زندگی از جمله فصل های کتاب است که به طور دقیق موضوع روان شناسی در فیلم های هالیوودی را مورد واکاوی قرار می دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما