loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مهارت حل مسئله

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 41174 10003022
65,000 58,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مهم نیست در کوچه پس کوچه های زندگی با پستی و بلندیهای دردسرساز روبه رو نشویم؛ مهم آن است که در رویارویی با این گونه موقعیت ها بتوانیم به شیوه ای صحیح عمل کنیم. هرگز به کسی برخورد نمی کنیم که در زندگی اش با مشکلی روبه رو نشده باشد. وجود مشکل در زندگی طبیعی و جزء جدایی ناپذیر آن است. اصلاً زندگی یعنی مسئله. اگر مسئله نبود، پیشرفت و رهپویی هم نبود. ارزش و برتری انسان بر سایر موجودات همین برخورد با مسئله و داشتن مهارت حل مسئله است. اساساً رشد و بالندگی و کمال و تعالی آدمی در گرو همین تلاش ها و مهارت افزایی ها در حل مشکلات گوناگون زندگی است.
فرایند حل خلاقانه مسائل برخی دیگر از مهارت های زندگی را نیز دربرگرفته و بر تحقق موفقیت آمیز آن کمک شایانی می کند؛ از جمله مهم ترین آنها مهارت های کنترل هیجانی و مقابله ای استرس و نیز مهارت های تصمیم گیری، تفکر خلاق و نقادانه است. درهم تنیدگی این مهارت تا حدی است که داشتن مهارت حل مسئله از پیش نیازهای تحقق موفقیت آمیز آنهاست. حل مسئله مهارتی فراگیر در عرصه های مختلف فردی و اجتماعی، از مسائل ریز تحصیلی تا مسائل حرفه ای و مشکلات اداره زندگی است که موفقیت در همة آنها نیازمند شکل گیری ساختار فکری نظام مند و مسئله محور است و بنا بر الگوهایی که در این کتاب ارائه می شود همة امور زندگی را دربرمی گیرد؛ هرچند به دلیل رسالت اصلی این کتاب، سعی بر این است که بیشتر بر مشکلات فردی و روان شناختی جوانان متمرکز شویم.
این کتاب می کوشد یک الگوی کارآمدی از مهارت حل مسئله، با رویکردی اسلامی و روان شناختی ارائه دهد. مراحل عملیاتی حل مسئله هفت مرحله را دربر می گیرد که در یک نمونه علمی به صورت کامل پیاده شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما