loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حملات روس ها و مقاومت ایرانیان

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 41184 10003022
35,000 31,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

گرجستان در دوره های مختلف تاریخ ایران غالباً از سرزمین های متنازع میان ایران و همسایگانش بوده است. سقوط صفویه و اغتشاشات ناشی از آن انگیزه لازم را برای روس ها فراهم ساخت تا سیاست های توسعه نفوذ خود و گسترش مرزها را به مناطق جنوبی و به سوی قفقاز سامانی نو بخشند. وصیت نامه سیاسی منتسب به پطر کبیر گویای تحرک جدید و سامان بخشیده شده روس ها در توسعه نفوذ به جنوب در قفقاز و آسیای میانه است. این سیاست آغاز دوره جدید روابط ایران و روس هاست؛ روابطی که گذشته از خسارت های مادی و معنوی، به جدا شدن بخش وسیعی از سرزمین ایران منجر شد.

مهم ترین رویداد این روابط بروز دو دوره جنگ های ایران و روس و انعقاد دو عهدنامه گلستان و ترکمنچای است. این جنگ ها علیرغم رشادت های ایرانیان، به شکست سپاه قاجار منجر شد. گذشته از نتیجه های این جنگ ها، بررسی رویدادهای آن نشان دهنده حضور فعال مردمی در عرصه این نبردهاست؛ حضوری که اگر به درستی از سوی فرمانروایان قاجار سامان دهی می شد، می توانست نتیجه های این جنگ ها را دگرگون سازد.

کتاب حملات روس ها و مقاومت ایرانیان با هدف آشنایی مختصر جوانان با برهه ای حساس از تاریخ ایران در دوره قاجاریه و به خصوص مقاومت های مردمی در طی دو دوره جنگ های ایران و روس تنظیم شده است.

این کتاب از سه فصل اصلی: 1ـ تشکیلات نظامی ایران در آغاز دوره قاجاریه 2ـ زمینه ها و حوادث جنگ های ایران و روسیه 3ـ مقاومت های مردمی ایرانیان در جنگ های ایران و روس، تشکیل شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما