loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مهارت های طلبگی - جلد یازدهم: رازهای نماز؛ بازنگاری سرالصلاه حضرت امام خمینی (ره)

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

انتقال تجربه های صحیح و مفید بزرگان علم و استوانه های اخلاق و تربیت به نسل نو طلبه، با استفاده از راهکار جدید و در قالب کتاب های مهارتی، محور حرکت گروه سنت های حوزوی مرکز پژوهش های جوان وابسته به پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بوده است. مجموعه مهارت های طلبگی تلاشی در این راستا است. یازدهمین جلد از این مجموعه ارزشمند عنوان "رازهای نماز" را به خود اختصاص داده است.

عناوین این مجموعه بیست جلدی در یک طبقه بندی به فردی، خانوادگی و اجتماعی تقسیم شده است ودر طبقه بندی ثانوی، ذیل موضوعات فردی، به مباحث علمی، اخلاقی و تبلیغی پرداخته می شود. "رازهای نماز" دفتری از فصل اخلاقی این مجموعه است.

نویسنده در این اثر، نماز را از نگاه امام خمینی(ره) در برگیرنده همه مقام های معنوی انسان در سفر معنوی می داند، از این رو معتقد است که فهم آداب نماز نیازمند آمادگی هایی است و بدون این مقدمات، نه از الفاظ و نه از محتوای عمیق نماز نمی توان بهره جست.

این کتاب شامل سه فصل به شرح زیر است.
فصل اول: چند مقدمه
فصل دوم: مقدمات نماز
فصل سوم: بخش های نماز و امور همراه آن

حق پناه در بخشی از مقدمه کتاب خود چنین می نویسد:
لقاء خداوند ممکن است؛ اما مرکبی راهوار می خواهد. این مرکب راهوار و بُراق اهل دل برای رسیدن به مقامات معنوی و حضور در پیشگاه خداوند، چیزی نیست جز نماز.
نماز مراتبی دارد و هر مرتبه از آن اثری متناسب با آن مرحله یا مرتبه؛ از جلوگیری از فحشا و منکر ظاهری تا کشف تام حقایق برای واصلاب به قرب الهی.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما