loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زمانه ما و نهج البلاغه: برداشت هایی از نهج البلاغه در رابطه با مسائل روز

ویرایش دوم

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 41257 10003022
80,000 76,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «زمانه ما و نهج البلاغه»، به تحلیل مسائل سیاسی و فرهنگی روز از منظر نهج البلاغه می پردازد.

این کتاب با عنوان فرعی «برداشت هایی از نهج البلاغه پیرامون مسائل روز»، شامل بحث پیرامون توافق و ترافق، خودی و غیرخودی، قدرت درون زا، نفوذ، فتنه، آزادی بیان، تحزب و … است که توسط انتشارات بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) و به اهتمام مؤسسه علمی- فرهنگی سدید منتشر شده است.

مقام معظم رهبری در باب ضرورت مطالعه نهج البلاغه می فرمایند: «امروز آشکارترین و روشن ترین حقایق اسلامی، به وسیله بخشی از مدعیان اسلام در کشورهای اسلامی نادیده گرفته می شود. امروز همان روزی است که شعارها یکسان است، اما جهت گیری ها به شدت مغایر یکدیگر است. امروز شرایطی مشابه شرایط حکومت دوران امیرالمؤمنین(ع) است. پس روزگار، روز نهج البلاغه است. امروز می شود از دیدگاه دقیق و نافذ امیرالمؤمنین(ع) به واقعیت های جهان و جامعه نگاه کرد و بسیاری از حقایق را دید و شناخت و علاج دردها را پیدا کرد. همین است که به نظر ما، امروز بیش از همیشه به نهج البلاغه محتاج تریم. (بیانات در چهارمین کنگرۀ بین المللی نهج البلاغه( 26/01/1363)»

در بخشی از مقدمه مؤلف آمده است: «جامعه ما هر روزه شاهد فراز و نشیب های بسیاری است و بسان تمام جوامع پویا و زنده با چالش های نو به نو ای روبروست. تحلیل این مسائل از یک پایگاه علمی مطمئن و حجت آور از جمله دغدغه هایی است که وجود دارد. در این میان، نهج البلاغه هم به خاطر این که نازله روح امیرمؤمنان(ع) است و هم به خاطر این که از سوی شخصی بیان شده است که قریب به 5 سال بر یکی از پهناورترین ممالک دنیا حکومت رانده است می تواند نقش بسزایی در شکل گیری این نظام فکری مطمئن ایجاد کند. فرصتی که هیئت شهدای گمنام در اختیار من قرار داد تا به صورت هفتگی، مسائل روز را از دریچۀ نهج البلاغه با عنوان نکات مناسبتی طرح کنم موجب شد که مروری جدید به این کتاب شریف داشته باشم.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما