loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ تمدن: تحلیلی از تاریخ جهان از آغاز تا امروز

ناشر مولی

نویسنده آرنولد توین بی

مترجم یعقوب آژند

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 772

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 41298 10003022
695,000 660,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب چکیده نظرات و عقاید یکی از نظریه پردازان تاریخ مدرن جهان است که دید او در این کتاب یک دید عام و مشترک انسانی است. توین بی در این اثر نهایی خود که بدان عنوان «انسان و مام وطن: روایتی از تاریخ جهان» نهاده، تمامی هم خود را مصروف وصفی از یک مثلث جهانی یعنی زیست کره، مام وطن و انسان می کند.

هدف توین بی از مطالعه تاریخ مقایسه تمام تمدن های شناخته شده بود تا بدین وسیله علل سقوط و صعود آنها را کشف کند. او تاریخ را یک امر جهانی میدانست و معتقد به تسلسل تمدن ها بود و به توجیه آنها می پرداخت. به نظر او 26 تمدن وجود دارد که 21 تمدن از این 26 تمدن از بین رفته اند. او معتقد به ستیز تمدن ها بود و به قانونی بین تمدن ها باور دارد که مطابق آن جملگی تمدن ها از میان می روند و تمدن های جدید به جای آن ها می نشینند و از اینجاست که تمدن ها را به صورت همزمان زمان بندی میکند و به بررسی و هم سنجی آنها مبپردازد.

کتاب حاضر چکیده تمامی نظریات و بررسی های تاریخی توین بی و گزیده تمامی مطالعات او در باب تاریخ بشریت است که پس از فوت او انتشار یافت. او در این کتاب تاریخ بشر را به صورت تحلیلی از هبوط آدم تا سال 1973 میلادی به بحث و فحص می گیرد. این کتاب با اثر مشهور توین بی، «بررسی تاریخ» متفاوت است. توین بی «بررسی تاریخ» را در دهه چهل و پنجاه میلادی نگاشت که بعدا خلاصه ای از آن نیز منتشر شد. کتاب حاضر حدود سی سال بعد از آن منتشر شد و آخرین اثر توین بی است، لذا حاوی آخرین نظریات توین بی در باب تاریخ جهان است.

توین بی در مقدمه چنین مینویسد:

ارائه گزارشی جامع از هر چیز مستلزم گزینش است. فکر و اندیشه بشر گنجایش و کارایی گزارش جامع و همه جانبه ای درباره یک چیز واحد را ندارد. گزینش امری ناگزیر است، اما همین گزینش هم به ناچار دلبخواهی خواهد بود، انبوه اطلاعاتی که حاصل گزینش یک محقق است جای نقد دارد، مثلا گزینش وقایع تاریخی که در سال 1897 بسیار مناسب و چشمگیر به نظر میرسید در سال 1973 یک گزینش بی حاصل و نارسا مینمود. نگارنده در این تحلیل سعی کرده تا به تمدن غرب و پیشینیان آن اهمیت گسترده ای را که معمولا در بررسی های غربی تاریخ جهان بدان قائلند ندهد، بلکه تلاش او معطوف به این شد تا به ورطه کم بها دادن به تمدن غرب و پیشینیان آن نیز نیفتد. با این همه چه بسا خواننده چینی خواهد گفت که نگارنده برای تمدن غرب بها و اهمیت زیادی قائل شده و خواننده غربی نیز اذعان خواهد داشت که او در تلاش برای بررسی منصفانه تمدن غرب و پیشینیان آن بیشتر بر گذشته تکیه کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما