loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ نگاری یونس بن بکیر (م199ق) در تدوین «سیره نبوی»

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده حسین مرادی نسب

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 167

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 41306 10003022
30,000 28,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

شناخت دانشمندان و صاحب نظران اسلامی گامی بلند و استوار در اثبات تاریخ علم و سیر و تطور آن است. در این میان شناخت یونس بن بَُکیر (د199ق) از این رو اهمیت می یابد که سیره نگاران نخستین را در عرصه تاریخ نگاری اسلامی به تصویر می کشد . از سویی وی شاگرد ابن اسحاق و استمرار بخش جریان سیره نگاری است، و از سوی دیگر همتای کسانی مانند زیاد بن عبدالله بَکّایی (م183ق) است، با این تفاوت که عبدالملک بن هشام (م212 یا218ق) با نقل روایات وی نام او را ماندگار کرد، اما روایات یونس از ابن اسحاق به هر دلیل که باشد، در دوره های بعدی چندان مورد توجّه قرار نگرفت. گرچه عوامل آن متعدد است، ولی گرایش فکری-مذهبی وی می تواند نمود بارزتری داشته باشد. در این کتاب به جایگاه علمی یونس بن بکیر و کتاب مغازی وی و تآثیر گذاری آن در محققان پس از او پرداخته شده است و در پایان پیشنهادهایی ارائه شده که با تکمیل آن بتوان شخصیت های تآثیرگذار در سیره را شناخت و آثار آنان را احیا کرد و با مقایسه با گزارش های دیگر، می توان کاستی و اضافات موجود در کتاب های سیره و تاریخ را به دست آورد. کتب حاضر شامل شش فصل می باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما