loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شرح آسمان: زندگینامه، خاطرات و شرح رشادت های خلبان بسیجی شهید ابراهیم (حجّت) فخرایی

5 (1)

ناشر بوی شهر بهشت

نویسنده محمد خسروی راد

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 432

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این خلبان فردی بسیار دلیر و باغیرت بود و این شاخصه وی در همه محله هایی که زندگی می کرد (اصفهان، تهران و مشهد) بارز بود. او از نخستین خلبانانی به شمار می رفت که در ایران و زیر نظر استاد آمریکایی آموزش دید. در دوران دانشجویی خود به دلیل آن که استاد آمریکایی وی به یکی از همکلاسی هایش توهین کرده بود، با او درگیر شد. خلبان فخرایی، سال 1332 در قوچان متولد شد. وی از تیزپروازان مؤمن و دلیر هوانیروز بود که نقش به سزایی در سال از دوران 8 ساله دفاع مقدس در ردیابی و شناسایی نیروها و استحکامات دشمن داشت. پروازهای مخاطره آمیز او در زیر آتش توپخانه و هواپیماهای دشمن در شناسایی نقاط استقرار و تانک های آن ها به حدی رشاد ت آمیز بود که یکبار بالگرد او را هدف قرار دادند و جانباز شد.

وی به علت رشادت در دفاع مقدس به 6 ماه ارشدیت درجه تشویق گرفت و تا درجه استاد خلبانی ارتقاء یافت. آخرین مأموریت و پرواز فخرایی در 15 اسفند 1365 در جنوب و اطراف دریاچه ماهی بود. در آن تاریخ او و هم پروازش خلبان غلامعلی اشتری در منطقه عملیاتی والفجر 8 (محور شلمچه) هدف گلوله دشمن قرار گرفتند و سقوط کردند. پیکر خلبان اشتری پس از یک سال پیدا شد ولی از خلبان فخرایی نشانی به دست نیامد. ابتدا با اخبار ضد و نقیض خبر از اسارت او داده شد اما بعد از 13 سال به تاریخ 31 خرداد 78 گروه کاوش شهدا، پیکر مطهر او را همراه با پلاک هویت در اطراف دریاچه ماهی کشف کردند و در مشهد به خاک سپرده شد. این کتاب شامل پنج قصل می باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما