loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ترجمه مصباح الهدایة الی الخلافة و الولایة

4.5 (2)

ناشر موسسه چاپ و نشر عروج

نویسنده سید روح الله موسوی خمینی

مترجم حسین مستوفی

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 330

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 41427 10003022
165,000 148,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب ارزشمند«مصباح الهدایه الی الخلافة و الولایة»که به قلم شیوای حضرت امام خمینی (س)در دوران 29 سالگی،نگارش یافته است، توسط حجت الاسلام و المسلمین حسین مستوفی ترجمه شده است .

پرسش از آغاز«هستی» و از چگونگی به وجود آمدن «هستی های متعدد» اندیشه بشر را از گذشته تا کنون در گیر کرده است و بشر همواره با آن روبرو بوده و برای تفسیر و دریافت هستی به آن پرداخته است. هیچ نحله فکری، الهی و مادی را نمی توان یافت که به این پرسش نپردازد. پرسش از اصل«هستی» و کثرت های آن، پرسش از آغاز کثرت و آفرینش انسان و جایگاه وی در جهان و پرسشهایی مانند: کثرت هایی که مشاهده می شود از کجا آمده است؟ آیا در آغاز کثرت بوده یا وحدت؟اگر وحدت بوده، چگونه کثرت پدید آمده است؟ و آیا این کثرت ها به وحدتی بر می گردد؟ آیا در این کثرت ها وحدتی نیز وجود دارد؟....همه اینها پرسشهایی است که همیشه بوده وخواهد بود. «مصباح الهدایه الی الخلافة و الولایة» که به قلم شیوای حضرت امام خمینی (س) در دوران 29 سالگی- نگارش یافته است، دغدغه نویسنده برای تبیین این موضوع و پرسش های آن را به خوبی نشان می دهد.

ورود به این بحث و ارائه نظمی منسجم برای حل آن، نشانه تبحر و تسلط گسترده نویسنده پیرامون آن است که برای کمتر کسی حاصل می شود. حضرت امام(س)برای بیان مسئله،زبان عرفان را برگزیده اند و اثر خویش را با زبان اهل معرفت نگاشته اند که دارای عمیق ترین و زیباترین بیان در این باب است.
امام(س)، در این رساله، برای بیان مطلب علاوه بر زبان عرفانی، از حکمت بویژه حکمت متعالیه که به حق می توان آن را فاصل عرفان و حکمت دانست و زبان فلسفی عرفان نامید،سود جسته و آن را نیز به کار گرفته اند. و از همه مهمتر آن را با قرآن و روایات اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام همراه کرده و با بیانی لطیف، فهم مأثورات شریعت را در این موضوع تسهیل کرده اند و می توان ادعا کرد زبان و بیان عرفانی را در خدمت فهم شریعت ومأثورات نبوی و علوی در آورده اند و به تعبیر دیگر؛عرفان را از آبشخور آیات و روایات سیراب کرده و عرفان ناب و درست را با بهره گیری از قرآن و حدیث عرضه داشته اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما