loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

صحیفه سجادیه امام علی بن الحسین علیه السلام

1 (1)
هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

صحیفه سجادیه کامله، مجموعه ای از 75 دعا و نیایش بوده است که امام سجاد ـ علیه السلام ـ املا نموده و امام باقر ـ علیه السلام ـ و برادرش زید بن علی آن را در دو نسخه نوشته اند. متوکل بن هارون ـ راوی اول صحیفه سجادیه موجود ـ می گوید: پس از سفر حج، یحیی بن زید بن علی را ملاقات کرده و او را از حزن و ناراحتی امام صادق ـ علیه السلام ـ نسبت به شهادت زید بن علی آگاه کردم و ضمناً بدو گفتم که امام صادق ـ علیه السلام ـ فرمود که یحیی نیز همانند پدرش کشته خواهد شد. پس از صحبت هایی (که در مقدمه صحیفه آمده است) یحیی مجموعه ای نفیس از ادعیه امام سجاد ـ علیه السلام ـ را که به خط جناب زید بوده است، به متوکل می سپرد تا پس از کشته شدن او به دست بنی امیه نیفتد.
متوکل این مجموعه را به امام صادق ـ علیه السلام ـ عرضه کرده و با نوشتة امام محمد باقر ـ علیه السلام ـ مقابله می کند و هیچ تفاوتی بین آنها نمی یابد. او از مجموعه 75 دعای صحیفه، 64 دعا را می نویسد که در مجموعة حاضر تنها 54 دعای آن موجود است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما