loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سه روز رو به آسمان

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

یکی از سنت های حسنه و مستحبات اسلامی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی احیاء گردید، سنت مبارک اعتکاف است. این سنت، در طول تاریخ اسلام و ادیان آسمانی طرفداران و عاملانی داشته و در بلاد اسلامی به طور عموم و شهرهای شیعه و مراکز حوزوی بطور خاص مورد توجه بوده است.
اعتکاف پرورش جسم و جان است. در زمان اعتکاف، عاکفان کوی دوست، با حضور در صحن و سرای دوست، پله های سلوک را پیموده و پله پله به خدا نزدیکتر می شوند.

اعتکاف، بیرون رفتن از خانه خویش و مصمم شدن بر حضور در خانه حضرت حق است. عبادتی مستحبی و تقرب جویانه و داوطلبانه است که روزه روز سوم آن رنگ وجوب می گیرد. اعتکاف، گریز از لذت گرایی و مهار حس خود محوری و برتری جوئی و بازگشت از قبله دنیاگرایان به سمت و سوی قلب و قبله هستی است.

کتاب پیش رو نیز که بر محور این سنت حسنه تدوین شده ؛مشتمل بر مباحثی در زمینه اعتکاف، احکام اعتکاف، حدیث علم و عبادت، معناشناسی اعتکاف و اعتکاف پیامبر اسلام(ص) پیش از بعثت می باشد. در این کتاب موضوعاتی چون؛ زمان انجام اعتکاف، احکام اعتکاف و مکان ها، درباره اعتکاف، فواید و آثار اعتکاف، آداب اعتکاف و تاثیر اعتکاف در غفلت زدایی مطرح شده است و همچنین بخشی نیزبه دعاهای اعتکاف از جمله اعمال شب نیمه ماه رجب، دعای ام داوود، زیارت آل یاسین، دعای عهد، دعای امام زمان(عج) و دعای مجیر اختصاص یافته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما