loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درسنامه فقه الحدیث

4 (1)

ناشر چاپ و نشر دارالحدیث

نویسنده عبدالهادی مسعودی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 255

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 41517 10003022
90,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب گام کوچکی در درک و فهم حدیث است. فهم حدیث و درک مقصود گویندگان پاک نهاد آن، در کنار درک و عمل به قرآن نیاز همیشگی زندگی دینی و رهجویی به مسیر سعادت بشر بوده است. به این وسیله تلاش های علمی عالمان دینی، برای رسیدن به معرفت حقیقی و دستیابی به پیام های قرآن و حدیث به ثمر می رسد.

هر چند بر خواندن مکرر و مستمر متون روایی تاکید شده، ولی هیچگاه تهی از روش هایی برای منظم کردن این اقدامات نبوده است.کوشش به انجام رسیده در کتاب کنونی، گام کوچکی در پیدا کردن این روش ها و استخراج آنها از دل شرح ها و حاشیه های کوچک و بزرگ عالمان دینی است.

این نوشته مسیر فهم حدیث از آغازین مرحله تا واپسین گام آن را نشان می دهد ولی به هیچ روی کسی را از خواندن همواره حدیث بی نیاز نمی کند.
تعریف فقه الحدیث، جایگاه فقه الحدیث، ضرورت فقه الحدیث، فایده و کاربرد فقه الحدیث، سیر اجمالی و پیش نیازهای فهم، فهم مفردات، فهم ترکیبات، اسباب ورود حدیث، تشکیل خانواده حدیث و بهره گیری از دستاوردهای بشری از جمله عناوین بخش های این کتاب است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما