loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

از قله عاشورا تا دریای ظهور

زیارت معنی زندگی در عصر غیبت

ناشر موعود عصر (عج)

نویسنده اسماعیل شفیعی سروستانی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 220

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 41522 10003022
100,000 95,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «از قله عاشورا تا دریای ظهور» دربردارنده 5 فصل با عناوینی همچون «تکلیف زائر»، «زیارت سرخ، معنی زندگی در عصر غیبت»، «مرام نامه شیعه بودن»، «نقشه کلی الهی» و «حسین سفینه نجات» است.

از قله عاشورا تا دریای ظهور، توصیفی شاعرانه از جریانی جهادگر، منتظر و اندیشمندانه است که با اتصال و اتصاف به «زیارت سرخ»، معنی متعالی زندگی را از مکتب عاشورا فرا می گیرد تا در بستر تاریخ، چونان رودی جاری شود، فراز و نشیب های حیات را با تکیه به «مرام نامه شیعه بودن» پشت سر نهاده و در کسوت اهل انتظار، به استقبال امام زمان اش برود به نوعی که این اثر، پنجره ای نو به سنت زیارت و زیارت عاشورا است.

در بخشی از این کتاب درباره «زیارت عاشورا مرام نامه شیعه بودن» می خوانیم: در تعریف از مرام نامه در کتب لغت آمده است؛ «آن چه از مقاصد و هدف های یک حزب یا گروه یا جمعیت سیاسی و اعضا و معتقدان آن را در بر می دارد. نوشته یا کتابچه ای که در آن مسلک سیاسی، حزب یا جمعیتی، فلسفه پیدایش آن و مقاصد و اغراض و هدف های افراد آن را و طرق رسیدن به آن اهداف، مسطور است». با این تعریف که عمدتاً درباره فلسفه وجودی و مقصد و منظور از تأسیس احزاب و گروه های سیاسی اجتماعی بیان می شود، ورود هر جمعیتی، در عرصه تاریخ و در صحن معاملات و مناسبات سیاسی، اجتماعی عصر خود، مستلزم تعیین و تدوین مرام نامه ای مناسب با رویکرد کلی خود، درباره عالم و آدم و مبانی و مبادی نظری و فکری اش خواهد بود؛ وگرنه آن معاملات روی به التقاط، امتزاج و سرانجام انحراف از مبانی خواهد گذارد.

مطالعه رویکرد کلی اسلام و شریعت آل محمد (ص) درباره بودن و زیستن در عرصه هستی و بررسی سیره و سنت حضرات معصومان (ع) نشان می دهد که حضور در مناسبات و معاملات سیاسی، اجتماعی ضروری و ناگزیر است بلکه لازمه حضور در حوزه فرهنگی و تمدنی و اجرای حدود الهی در میان مردم است. از این رو، این حضور در خود، ضرورت تدوین و بیان مرام نامه ای ویژه را نیز اعلام می کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما