loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تراث الشهید الصدر 13 و 14: منهاج الصالحین - السید محسن طباطبائی الحکیم (مجلدین)

ناشر دارالصدر

نویسنده سید محمدباقر صدر

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 1030

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 41541 10003022
580,000 522,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

منهاج الصالحین به نوعی رساله مفصل سید محسن حکیم است که در دو جلد تهیه شده است. منهاج الصالحین رساله عربی و فتوایی سید حکیم است که با عبارات رسا و الفاظ قالب با معنا در کشورهای مختلف، به صورت مکرر چاپ شده است.

در جلد اول، مسائل مربوط به عبادات مطرح شده و عناوین آن عبارتند از: تقلید، طهارت، صلاة، صوم، زکات، خمس و امر به معروف و نهی از منکر.

جلد دوم شامل مباحث معاملات است؛ عناوین آن عبارتند از: «تجارة، شفعة، إجارة، مزارعة، مساقاة - جعالة - سبق - رمایة - شرکة - مضاربة - ودیعة - عاریة - لقطة - غصب - إحیاء موات - دین - رهن - حجر - ضمان - صلح - إقرار - وکالة - هبة - وصیة - وقف - نکاح - طلاق - ظهار - إیلاء - لعان - أیمان - صید - ذباحة - أطعمة - أشربة - میراث».

این رساله مبسوط، اولین مرتبه به سال 1365 ﻫ.ق در نجف طبع و توزیع گردید و با استقبال گسترده شیعیان به ویژه مقلدان سید حکیم مواجه شد.

شماری از علمای سرشناش و مراجع بر منهاج الصالحین تعلیقیه زده اند، که از جمله می توان به علمای شاخصی چون سید ابوالقاسم خوئی، سید محمدباقر صدر، سید عبدالاعلی سبزواری و سید حسین مکی عاملی اشاره کرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما