loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ فرهنگی قبیله لعنت - جلد دوم: کاهنان معبد جادو

سیر تحول اندیشه و عمل ابلیس از روز نخست تا عصر حاضر

ناشر هلال

نویسنده اسماعیل شفیعی سروستانی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 264

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 41545 10003022
150,000 142,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در کتاب اوّل این مجموعه با عنوان «بن مایه ی رویگردانی از خدا»، نویسنده با بازبینی آغاز آفرینش و زندگی نخستین انسان های پا گذاشته بر زمین، از روش «شبیه سازی» ابلیس، پرده برداشت و در کتاب دوم (کاهنان معبد جادو)، با جست وجو در عمق اسطوره ها و داستان های کهن اقوام باستانی (ایران، مصر، هند، یونان و روم) ردّ ابلیس و سپاه شیطانی اش را در کتاب های معتبر آنان به دست آورده است.

در این کتاب، علاوه بر رهگیری و بررسی تأثیر شیاطین در زندگی مردم از زمان باستان تا به امروز، فصلی به وجود موجودات ماورائی (مثبت و منفی) اختصاص یافته و درباره ی امکان ارتباط گیری با آنان از طریق علوم غریبه و کاهنان، از زمان گذشته تا امروز بحث کرده است.

اگر کتاب های بسیاری درباره ی زندگی ابلیس و شیاطینی همانند او خوانده اید، مطمئن باشید که در این کتاب به نکات تازه ای دست پیدا خواهید کرد که نگرش شما را نه تنها درباره ی این موجودات آزاردهنده، بلکه درباره ی کلّ جهان و مقصد آن تغییر خواهد داد.

واکنش خواننده پس از پایان کتاب: اوّل، از اطّلاعاتی که گرفته اید نفستان بند می آید؛ به همین خاطر یک بار دیگر می خوانیدش تا هضمش کنید و بار سوم را فقط برای تحسین کردن فکر و اندیشه خواهید خواند و بار چهارم را برای آنکه بیاموزید و آموزش دهید.

در بخشی از این کتاب درباره ی ویژگی های مشترک موجودات اساطیری آمده است:
آنچه در وقت مطالعه ی باروهای مذهبی (بینش اساطیری) اقوام باستانی، پس از تعدّد و تکثّر خدایان به چشم می خورد، آلودگی آن خدایان به صفات مذموم شیطانی و زذایل اخلاقی است. اینان، گاه در نمایش رذایل و پستی، گوی سبقت را از سایر موجودات می ربودند.
به عبارت دیگر، اینان منزّه از صفات مخلوقات خود نبودند؛ بلکه واجد شیطانی ترین صفات نیز بودند، به همین جهت بود که آنان، در گستره ی وسیعی از عرش الرّحمان تا فرش الشیطان حضور داشتند.
ویل دورانت در همین باره می نویسد:
شیوه های عبادت یونانی ها هم مانند خدایان یونانی بسیار متنوّع بود. یونانیان برای دفع شرّ خدایان زمینی، به عبادت آنان می پرداختند؛ ولی خدایان آسمانی را صمیمانه پرستش می کردند.
ویل دورانت درباره ی خدایان مصری می نویسد:
خود خدایان نیز برای آزردن یکدیگر، از سحر و افسون مدد می گرفتند.
مطالعه ی عموم اساطیر عهد کهن ما را به این نتیجه می رساند که اساساً سجایای متعالی اخلاقی در میان خدایان و الهه های شرک آلود اساطیری جایگاهی ندارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما