loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عزت شیعه: تاریخ شفاهی زندگی فرهنگی، اجتماعی و سیاسی آیت الله امام موسی صدر (دوره دو جلدی)

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

روایت صدر نام مجموعه آثاری است که «دفتر یکم عزت شیعه» نخستین جلد آن است. پس از این کتاب دو کتاب دیگر، «عزت شیعه (دفتر دوم)» و «فریاد در خاموشی» نیز تا به حال به این مجموعه اضافه شده است.

این کتاب شامل یک مقدمه، چکیده ای از گاه شمار زندگی امام موسی صدر، سخن اول، ده گفت وگو با نزدیک ترین یاران جهادی امام مویس صدر در لبنان، وصیت نامه شهید دکتر مصطفی چمران، سخن آخر و فهرست اعلام است.

«اگرچه قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی نیز مطالبی را درباره امام موسی صدر شنیده بودیم، اما بدون شک آن چه این آشنایی را عمیق تر و ارادتمان را قوی تر نمود، «ناله ها» و «فریادهای دردمندانه» دکتر مصطفی چمران در ایام بعد از انقلاب بود...»

«...برای ما که آن ایام در عنوان جوانی بودیم، ناله ها و فریادهای ان سرداز عزیز جلوه ای غریبانه داشتند!... امروز که بیست سال تمام از ناپدید شدن امام صدر می گذرد، معنای مظلومیت را به خوبی حس می کنیم! اگر انقلاب اسلامی ما در جهان مظلوم بود، امام موسی صدر نیز در این انقلاب مظلوم بوده است!»

«دفتر دوم عزت شیعه» دومین جلد مجموعه روایت صدر است.

این مجلد شامل مقدمه، زندگی نامه، و بیست و پنج گفت وگو با نزدیک ترین یاران جهادی امام موسی صدر است.

همچنین در بخش «پیوست ها»ی این کتاب می توان نامه هایی از امام صدر به آیت الله مستجابی، سندی تاریخی از آیت الله شمس الدین، نامه ای از امام صدر به استاد سید مهدی حائری، نامه ای از استاد پرویز اتابکی، امام موسی صدر و ملک حسن و نامه ای از حجت الاسلام دکتر محمد هادی مفتح را خواند.

«...گفت وگوهای دفتر حاضر اگرچه در تکمیل و تدقیق محورهای فوق الذکر (گفت وگوهای دفتر نخست عزت شیعه) سهمی وافر دارند، اما عمدتا محورهای نوین زیر را مورد توجه قرار داده اند که بر اقدامات امام صدر طی دوران های اقامت در ایران، عراق و اولین دهه اقامت آن بزرگوار در لبنان پرتو می افکنند:
ـ تحصیلات و جایگاه حوزوی در ایران و عراق؛
ـ اصلاح گری نواندیشی دینی؛
ـ تأسیس حوزه های علمیه نوین در لبنان؛
ـ گسترش مرزهای نفوذ اسلام و تشیع به آفریقای سیاه؛
ـ رسالت روحانیت، مرجعیت و رهبری شیعه؛
ـ رابطه با دولت های عربی و نظام شاه؛
ـ اخلاق سیاسی.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما