loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فرماندهان ورود ممنوع

100 روایت ناب از 30 سردار تخریبچی

5 (1)

ناشر رسول آفتاب

نویسنده رحیم مخدومی

مستندساز قاسم سلیمانی

تقریظ محسن رضایی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 320

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 41592 10003022
150,000 135,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «فرماندهان ورود ممنوع» در نوع خود گونه ای جدید در ادبیات دفاع مقدس محسوب می شود. این کتاب اگرچه در زمره کتاب های مستندنگاری قرار می گیرد اما ویژگی هایی دارد که برای اولین بار در یک کتاب شاهد آن هستیم.

یکی از این ویژگی ها این است که برای اولین بار در یک کتاب شاهد جمعی از پیشکسوتان یک رسته نظامی از دوران دفاع مقدس هستیم و آن ها که در این حوزه دستی بر آتش دارند می دانند که گردهم آوردن 30 پیشکسوت نظامی در یک مجموعه کار بسیار دشواری است. این عزیزان هر کدام به اندازه یک کتاب مفصل خاطرات شنیدنی دارند اما در این کتاب سعی شده گلچینی از ناب ترین خاطرات هر یک گردهم جمع شود و از این زاویه ادعا داریم که تمام خاطرات این کتاب ناب و خواندنی است.

این کتاب به واسطه همین خاطرات دستچین شده می تواند بانک سوژه ای ارزشمند برای هنرمندان و نویسندگان دفاع مقدس باشد. همه این عزیزان از رسته تخریب در دوران دفاع مقدس بوده اند و همه شان از بنیانگذاران تخریب محسوب می شوند. در عین حال همه این عزیزان در قید حیات هستند و به عنوان شهیدان زنده مخاطبان امکان دسترسی به آن ها را دارند و این بزرگواران از امروز، دیروز خود را روایت کرده اند.

از بعد جغرافیایی و از نظر زمانی روایت های این کتاب تنوع قابل توجهی دارد چرا که هر یک از این عزیزان از یک استان در دفاع مقدس حضور داشته اند و در عین حال روایت های آنان از تعقیب و گریزهای ساواک در سال های پیش از انقلاب تا فعالیت های مرتبط با تحصن و مین زدایی در سال های پس از جنگ را شامل می شود. از این نظر کتاب تنوع ویژه ای در روایت ها دارد.

محتوای این کتاب در سال های 91 تا 92 گردآوری شد و در این مقطع یک تیم مصاحبه گر حرفه ای هر هفته به جمع این عزیزان می رفتند و در مواردی با سفر به استان های دیگر اقدام به گردآوری خاطرات آن ها کردند. از میان این حجم خاطرات ناب ترین ها انتخاب و در این کتاب گردآوری شد.

کار ویراستاری این کتاب را هم دو تن از عزیزانی که خود از پیشکسوتان تخریب هستند برعهده داشتند و از این منظر کتاب توسط افرادی آشنا از نظر فنی و محتوایی ویرایش شده است.

در ادبیات جنگ میدان مین را سرزمین «ورود ممنوع» می گویند و این 30 راوی در واقع فرماندهان این سرزمین هستند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما