loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

طوطی و بازرگان

5 (1)

ناشر افق

شاعر جلال الدین محمد مولوی (مولانا)

photographer فیروزه گل محمدی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 40

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

داستان مشهور «طوطی و بازرگان» بر اساس سه روایت از مثنوی معنوی، اسرارنامه عطار و تحفة العراقینِ خاقانی برای کودکان و نوجوانان روایت شد.
حکایت «طوطی و بازرگان» یکی از زیباترین داستان های کهن ایرانی و شرح ماجرای بازرگانی است که عازم سفر هندوستان است و از طوطی خوش سخنش می پرسد که چه تحفه ای برای او از سفر به ارمغان بیاورد و طوطی فقط می خواهد که بازرگان شرحِ وضعیت و احوالات او را به طوطی های دیگر برساند. در «طوطی و بازرگان» سه روایت مختلف از این حکایت قدیمی وجود دارد؛ روایت اول برگرفته از مثنوی معنوی، روایت دوم از اسرارنامه عطار و روایت سوم از تحفة العراقینِ خاقانی ا ست. این مجموعه همچنین شامل شرح مختصری از زندگی مولانا، خاقانی و عطار نیشابوری ا ست که در 44 صفحه برای کودکان و نوجوانان منتشر شده است. «طوطی و بازرگان» یک جلد از مجموعه آثاری است که به طور سلسله وار در حوزه ادبیات کلاسیک ایران از این انتشارات منتشر خواهد شد. ارائه مصور گنجینه های جاویدان ادبیات کهن ایران فراتر از مرزهای سنی و جغرافیایی یکی از اهداف چاپ این مجموعه است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما