loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تراث الشهید الصدر 1: فلسفتنا

مجموعه آثار شهید سید محمدباقر صدر - جلد اول: فلسفتنا

ناشر دارالصدر

نویسنده سید محمدباقر صدر

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 448

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 41734 10003022
450,000 405,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در دورانی که جهان های مادی غرب و شرق بر افکار جوامع بشری سایه افکنده بود و می رفت کورسوی معنویت افکار امت اسلامی رو به تاریکی بگذارد، این ندای روشنی بخش علمای اسلام بود که توانست تاریکی های اندیشه های مادی را به آتش بکشد و روشنایی ابدی خورشید اسلام را دوباره در دل امت اسلامی فروزان کند. از پیشگامان این میدان، شهید سید محمدباقر صدر بود که با نوآوری ها و تلاش های بی وقفه به رویارویی با ماده گرایی پرداخت و تلاش کرد امت اسلامی را در سطوح مختلف فکری از چنگال ماده پرستان برهاند.
حاصل این تلاش در بالاترین سطح اندیشه که بنیان ها و اساس فکری این تمدن پوشالی را مورد هجمه خود قرار داد، کتاب «فلسفه ما» بود. اثری که در دو محور اساسی دیدگاه اسلامی را به نمایش گذاشت: نظریه شناخت و جهان بینی اسلامی. شهید صدر در این اثر ابتدا به عرضه دلیل برای درستی منطق عقلی می پردازد و سپس اعتبار شناخت بشری را در میزان عقل و برهان می سنجد. سپس دیالکتیک را با همه جنبه های گسترده اش که هگل و مارکس ترسیم نموده اند، به بوته تقد و بررسی می کشد. در ادامه، جهان بینی اسلامی را در پرتو قوانین فلسفی و دانش های گوناگون طبیعی و انسانی به بحث می نهد و در آخر، یکی از مهم ترین مشکلات فلسفی یعنی ادراک را دستمایه گفت و گو قرار می دهد که جلوه گاه نبردی مهم میان ماده گرایی و متافیزیک است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما