loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تک گفتارهای موضوعی: محکم و متشابه در قرآن

ناشر روزنه

نویسنده سید محمد حسینی بهشتی

تحقیق و تنظیم کتاب بنیاد نشر آثار و اندیشه های شهید دکتر بهشتی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 127

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 41748 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
43,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

یکی از مباحث مهم و بحث برانگیز قرآن، مسئله آیات محکم و آیات متشابه است که در آیه هفتم سوره آل عمران از آن یاد شده است. شهید آیت الله بهشتی در سلسله مباحث تفسیر قرآن خود در تفسیر و توضیح این آیه رویکردی اتخاذ کرده که با مشی کلی او در زمینه چگونگی فهم و درک قرآن سازگاری دارد. ابتدا به انتخاب واژگان فارسی مناسب برای این دو اصطلاح دست می زند و مقابل واژه محکم از واژه استوار و در مقابل واژه متشابه از واژه همانند استفاده می کند. سپس به مباحثی که توسط مفسران و قرآن شناسان دیگر در این زمینه و برای حل معضل شناسایی آیات محکم از آیات متشابه مطرح کرده اند می پردازد. در گام بعد درباره اصالت و اولویت حفظ خاصیت هدایتگری قرآن، مخاطبان خود را به ضرورت پرهیز از مباحثات و مناقشات بی نتیجه توجه می دهد. وی سپس به نسبی بودن تشابه در آیات متشابه اشاره دارد و بر کم بودن تعداد آیاتی که یکسره متشابه باشند تاکید می کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما