loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه قاف لبخند: جف شیش؛ معرفی و نقد بازی های پیشارایانه ای

ناشر کتاب قاف

نویسنده سید محمد صاحبی

ویراستار سارا مهدی نژاد

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 96

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

افزایش پرخاشگری در کودکان، افت تحصیلی، متزلزل شدن روابط خانواده، تنبل شدن ذهن کودکان و نوجوانان، انزوا، مشکلات بینایی، مشکلات حرکتی، چاقی و اضافه وزن و غیره، سالهاست که همه و همه نتایج آثار مخرب بازی های رایانه ای شمرده می شوند. با این تفصیل، تصوری که از یک کودک و یا نوجوان امروزی در ذهن شکل می گیرد شمایلی شبیه به گربه نره است. موجودی چاق و منزوی، کور، بی سواد، بی پدر و مادر و فلج.

اما آیا واقعا اینطور است؟ یا به این دلیل که امروزه کودکان قبل از بزرگسالان جواب هر سوالی را می دانند و امکاناتی برای آنها فراهم است که در زمان کودکی بزرگسالان برای آنها فراهم نبوده و یا اینکه میزان حال بردن ودکان امروزی نسبت به دیروز در مرتبه بسیار بالاتری قرار دارد، حسادت بزرگسالان امروز را برانگیخته و آنها با شمردن اینگونه نتایج، در واقع حس رضایت خود را به طور مجازی از دوران کودکی و نوجوانی خود بالا می برند.

به علاوه عده ای دیگر نیز با شمردن محاسن و اثرات مثبت بازی های رایانه ای از جمله: هماهنگی ذهن و اندام حرکتی، پرورش ذهن با بازی های آموزشی، آسان سازی فرایند یادگیری و ... به طرزی تابلو سعی در تعدیل این رفتار دارند. اما علت اصلی گرایش بیش از حد کودکان و نوجوانان به بازی های رایانه ای را باید در جای دیگری جستجو کرد...
نویسنده در این کتاب با بررسی و نقد بازی هایی که پیش از ظهور بازی های رایانه ای در بین کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان رواج داشته و امروزه نیز کم و بیش رواج دارد، به ایرادات پنهانی که در این بازی ها مشهود است پرداخته و آنها را از منظر دیگری کاویده است. از این طریق به علل اصلی، عدول اکثریت علاقه مندان به بازی، از بازی های سنتی به بازی های رایانه ای پی می بریم.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما