loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قرآن و کتاب مقدس: درون مایه های مشترک

مبانی نظری گفت و گوی ادیان (1)

5 (1)

ناشر دفتر پژوهش و نشر سهروردی

نویسنده دنیز ماسون

مترجم فاطمه سادات تهامی

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 1024

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

«قرآن و کتاب مقدس؛ درون مایه های مشترک» در قالب دفترهای پنج گانه ی خود، به خوبی و به دور از حب و بغض، به مقایسه ی بین آموزه های یهودی، مسیحی و اسلامی در باب توحید، نبوت و معاد و موضوعات فرعی آن ها می پردازد و موارد مشترک و اختلافی آن ها نشان می دهد. این اثر بهترین و جامع ترین کتابی است که تاکنون در این زمینه به زبان فارسی منتشر می شود.

فصول این دفتر به ترتیب عبارتند از: صفات خدا، آفرینش، وحی، قرآن، زندگی بازپسین.

نویسنده ی کتاب، خانم دنیز ماسون از قرآن پژوهان معاصر است که حدود شش دهه از عمر پر برکت خویش را بر سر مطالعه ی زبان و ادبیات عرب و پژوهش و تحقیق در باب و نیز جستجوی موارد اشتراک و افتراق آن با کتاب مقدس و دیگر متون یهودی و مسیحی گذرانده است. او برای جامه ی عمل پوشاندن به مقصد و مقصود خویش، کشور مراکش و پایتخت آن، رباط را برگزید و تا پایان عمر در آن دیار باقی ماند. ترجمه ی قرآن به زبان فرانسه و کتاب حاضر و چند اثر دیگر که هریک در حوزه ی خاص خود بهترین و یا دست کم از بهترین آثار فراهم آمده به حساب می آیند، حاصل آن ایام است.

اطلاعات چندانی از زندگی اجتماعی و فرهنگی خانم ماسون در دست نیست، و بر همین اساس، نه تاریخ تولد او مشخص است و نه تاریخ دقیق فوت او. برخی از پایگاه های اینترنتی سال فوت او را 1994 ذکر کرده اند.

مؤلف در بخشی از کتاب آورده است : " از آنجا که قرآن در رده وحی توحیدی جای دارد، ارزیابی آن تنها در پرتو نصوص کتاب مقدس و حتی مقایسه آن با آموزه کلیسایی عصر نزول قرآن و برخی از نوشتارهای خاخام های یهودی مجاز است. چرا که تنها قرآن را باید با متون الهی مقایسه کرد و این کار می تواند گستردگی و جامعیت و اکملیت قرآن را نیز نشان دهد ".
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما