loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

معرفت و معنویت

مجموعه آثار دکتر سید حسین نصر

ناشر دفتر پژوهش و نشر سهروردی

نویسنده سید حسین نصر

مترجم انشاءالله رحمتی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 672

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

کتاب حاضر مهم ترین اثر، و نیز یکی از مشکل ترین نوشته های مولف به شمار می آید و در طول دو دهه ای که از چاپ متن اصلی آن می گذرد، مورد عنایت فراوان بسیاری از فیلسوفان غربی و حتی متکلمان مسیحی و یهودی قرار گرفته است و در حال حاضر، علاوه بر تدریس در تعدادی از دانشگاه های آمریکا، به چند زبان دیگر نیز ترجمه شده است.
این اثر پاسخی است به تهاجم نهله های گوناگون تفکر جدید غربی که سال های بسیاری است ایران و سایر کشورهای اسلامی، و فراسوی آن ها، تمام کشورهای غیر غربی را نشانه گرفته اند و می کوشند معرفت را از معنویت جدا سازند و آن را به مرتبه ای نسبی و محدود به عوارض مادی و زمانی تنزل دهند. در ایران، این تهاجم از دوران قاجاریه آغاز شده و به صورت روزافزون شدت یافته است و در این بیست سال اخیر نیز، از حدت و شدت آن چیزی کاسته نشده است.
مولف امیدوار است در شرایط کنونی ایران که بحث های پردامنه ای در دانشگاه ها و حوزه های علمیه پیرامون معرفت دینی در جریان است و تلاش هایی نیز در جهت ایجاد وحدت بین علم سنتی اسلامی و آن چه از غرب وارد شده و در دانشگاه ها تدریس می شود، صورت می گیرد، این اثر بتواند ره گشای علاقه مندان به معارف حقیقی باشد و آنان را بیش از پیش با عوامل و شرایطی که باعث جدایی معرفت از معنویت شده آشنا سازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما