loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مرآت: مکتب امام خمینی (ره) در آیینه امام خامنه ای - دفتر اول: اسلام ناب

ناشر خبرگزاری فارس

تحقیق و تنظیم کتاب پژمان پورجباری

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 192

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 41955 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
25,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

استنباط صحیح منظومه فکری حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) نیازمند کار عمیق اجتهادی و مجتهدانه است که در نهضت بازگشت به اندیشه های معمار انقلاب اسلامی، به آن نیازمندیم. در این میان، رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان امتداد دهنده راه معمار کبیر انقلاب اسلامی و شارح و مفسر بزرگ اندیشه های ایشان، در طول دوران زعامت خود با درک حضوری و شهودی و رجوع مداوم به اندیشه های مکتوب امام راحل؛ به استنباط مجتهدانه و تبیین منظومه فکری حضرت امام به مناسبت های مختلف پرداخته اند و از این لحاظ کامل ترین و دقیق ترین استنباط اجتهادی اندیشه های امام را در منویات ایشان باید جست و به عبارت دیگر اندیشه های ناب امام راحل را در آیینه و مرآت امام خامنه ای باید نگریست و فهم کرد که (المومن مرات المومن).

در همین راستا مجموعه پژوهشی مرآت به تبیین و تطبیق شاخصه های اصلی منظومه فکری امام راحل با تکیه بر استنباط اجتهادی امام خامنه ای پرداخته است و از آنجاکه اصلی ترین و مهم ترین شاخص در اندیشه های امام راحل، اسلام ناب محمدی(ص) است، اثر حاضر به تبیین این اندیشه حاکم بر منظومه فکری امامین انقلاب اسلامی می پردازد.

به نظر می رسد که دوگانه فکری اسلام ناب - اسلام آمریکایی که اولین بار امام راحل آن را وارد قاموس سیاسی جهان اسلام نمود، قابلیت تبیین بسیاری از شکاف ها، انحراف ها و پدیده های اصلی ایران و جهان اسلام را در دوران معاصر دارد و می تواند به مثابه یک پارادایم و اندیشه ی بدیل، از بسیاری از مسائل به ظاهر غیرقابل حل موجود، صورتبندی جدید و راهگشایی دست دهد. فراوانی کاربرد این دوگانه در پیچ تاریخی کنونی، حکایت از عزم ایشان در بسط و احیای این منطق فکری، اما مهجور امام خمینی رحمه الله علیه دارد.کتاب حاضر که دفتر اول از مجموعه پژوهشی مرآت (مکتب امام خمینی در آیینه امام خامنه ای) می باشد منظومه فکری امامین انقلاب اسلامی را در خصوص اسلام ناب به بر اساس منویات مکتوب ایشان تا پایان مهر ماه سال 1394 ، به تصویر کشیده است و ازآنجاکه بیانات مقام معظم رهبری با توجه به طول دوران زعامت، بیش از امام راحل می باشد لذا منویات معظم له محور قرارگرفته است و منویات امام راحل به عنوان مؤید، مکمل و مبین این منویات ضمیمه شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما