loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

داعش؛ شجره خبیثه (محمد بن عبدالوهاب)

بررسی پیشینه و نقش محمد بن عبدالوهاب در شکل گیری گروه های تکفیری و داعش

ناشر شهید کاظمی

نویسنده جواد بامری

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 248

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

پروردگار عالم در هر عصری، برای هدایت انسان ها، انبیاء و رسولانی مانند حضرت آدم، نوح، موسی و عیسی(ع) همراه با کتب آسمانی و احکام و قوانین الهی ارسال داشته است، تا این که آخرین پیامبر اولو العزم الهی، حضرت محمدبن عبدالله(ص)، به پیامبری مبعوث شد،رسول خدا(ص) در طی ۲۳ سال زحمات طاقت فرسا، توانست مکتب متعالی اسلام را در شبه جزیره حجاز استقرار بخشیده و از سران برخی از امپراطوری های معروف آن عصر نیز دعوت به اسلامی نماید. بدین وسیله نور پرفروغ اسلام و قرآن، در سراسر گیتی پرتو افکنی نمود، و اسلام به عنوان دین کامل، بر دو پایه قرآن و عترت استوار گردید. اما دشمنان اسلام پس از رحلت رسول خدا(ص) این دو ثقل را از یکدیگر جدا نمودند و پیروان خود را در واقع از هر دو ثقل محروم نمودند و آن ها را در وادی گمراهی رها کردند، زیرا پیامبر اکرم(ص) در حدیث ثقلین فرمودند:«ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا ابد؛ تا هنگامی که به هر دو(و با هم) تمسک کنید، هرگز گمراه نخواهید شد». پس از آن، در طول تاریخ اسلام نیز، افردای مانند محمدبن عبدالوهاب از علمای وهابی، به پیروی از رهبران خود در صدر اسلام، سعید در مخدوش نمودن چهره اسلام و اهل بیت(ع) نمودند.
این نوشته بر آن است تا بر اساس مسؤولیتی که نگارنده آن احساس نموده است، به مجموعه ای از شبهات وهابیت و پاسخ آن ها بپردازد و خوانندگان محترم را از حقیقت آگاه نماید تا هنگام مواجهه با وهابیت، دچار شک و تردید و سرگردانی نگردند و توانایی پاسخ گویی به این شبهات را داشته باشند، زیرا امام صادق(ع) می فرمایند:
«العالم بزمانه لا تهجم علیه اللوابس؛
کسی که زمان شناس است(و از مسائل آن آگاهی دارد)، شبهات بر او هجوم نخواهد آورد».
این اثر با موضوع بررسی پیشینه و نقش محمد بن عبدالوهاب در شکل گیری داعش نوشته شده و به چاپ رسیده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

بامری

درود بر دکتر بامری

21 اسفند 1397

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما