loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حدیث تندرستی: آداب خوردن و آشامیدن در سیره معصومان علیهم السلام

ناشر چاپ و نشر دارالحدیث

نویسنده محمدتقی سبحانی نیا

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 190

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

برطرف شدن نیازهای طبیعی، از جمله حقوق انسان به شمار می آید؛ نیازهایی مانند خوردن، آشامیدن، نیازهای جنسی، محبت، حرمت و آزادی که حق طبیعی انسان است و ممانعت از رفع این نیازها پایمال کردن حق طبیعی او و در حقیقت ستم رواداشتن به اوست.

به هر روی، در اهمیت خوردن و آشامیدن برای زنده ماندن و زندگی کردن تردیدی نیست. در کنار اهمیت فراوان خوردن و آشامیدن برای انسان، احکام و دستورهای شرع مقدس و پایه گذاری آداب مبتنی برآموزه های دینی که حلال و حرام و نیز آداب خوردن و آشامیدن را در خود گنجانده است، اعتبار و اهمیت این دو عمل را بیش از پیش نمایان می کند. لذا این مهم، نگارنده را بر آن داشت تا دانستنی های مورد نیاز را از معارف نورانی قرآن و حدیث برگیرد و با بیانی ساده در اختیار آنهایی که برای زندگی و سلامتی خود اهمیت قائل اند بگذارد.

مجموعه پیش رو، به دو بخش کلّیِ خوردن و آشامیدن تقسیم شده است. در بخش اوّل، سعی شده است تا با تنظیم مطالب به صورت فصل های متعدد، به سه پرسش اساسی از دیدگاه نورانی معصومان (علیهم السلام) پاسخ داده شود. این پرسش ها عبارت است از:

۱.چه غذایی باید بخوریم؟

۲.چه وقت باید بخوریم؟

۳.چگونه باید بخوریم؟

در پایان بخش نیز آثار حرام خواری و پُرخوری بررسی شده است که از مباحث اساسی این مجموعه به شمار می رود.

در بخش دوّم، آداب آشامیدن بررسی شده و خوانندگان محترم در طی چهار فصل، با آداب آشامیدن و بهداشت آن آشنا می شوند.

در فصل چهارم این بخش نیز، به سبب مناسبت موضوع مورد بحث، به موضوع «شراب و شراب خواری» پرداخته شده، و خطرات دنیوی و أخروی آن با استناد به قرآن کریم و گفتار معصومان علیهم السلام ذکر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما