loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

از جولانگاه استر تا وادی صهیون (مرور سه اثر از جریان تاریخ نگاری یهود ایران)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 4200 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
85,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

جریان تاریخ نگاری یهود در ایران تا قبل از انقلاب اسلامی با هدف تحقق مواردی از قبیل: باستان گرایی، ایجاد تصویر خشن از اسلام به ویژه در برابر یهود، مظلوم نمایی و معرفی شیخ به عنوان عامل تظلم، تحریف تاریخ و اثبات پیشینۀ دیرین یهود در ایران فعالیت می کرد؛ اما پس از انقلاب تمرکز تصمیم گیری در این جریان از بین رفت و افراد و شخصیت هایی در ایران، اسراییل و آمریکا با به کارگیری شیوه های جدید، شروع به فعالیت کردند. در این مرحله یهودیان ایرانی و عوامل آن ها تلاش کردند موجودیت مادی و فکری خود را در ایران ابقا کنند و در این راستا تاریخ نگاری های بسیاری را از دستاوردهای یهودیان فراری از ایران و اسراییل حفظ، ضبط و در برخی موارد منتشر کردند. نگارنده در مجموعۀ حاضر سه مورد از این تاریخ نگاری ها را بررسی می کند؛ حبیب لوی و جریان تاریخ یهود ایران؛ مئیر عزری و اثر او که به شرح و توجیه روابط ایران با اسراییل اختصاص دارد؛ و فرزندان استر اثر هومن سرشار که سعی در گردهمایی افراد در آمریکا دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما