loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دولتمردان فرهنگی و فرهنگ دولتمردان - جلد اول: از مشروطه تا انقلاب اسلامی

ناشر موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت

گردآورنده کتاب موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت

تحقیق و تنظیم کتاب موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 312

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

بررسی تاریخی دوره قاجار و پهلویین نشان می دهد که دولتمردان سیاسی، گاه قبل از مسوولیت و گاه بعد از آن، در حوزه فرهنگ فعال بوده اند و به نوعی رفت و آمد بین مسوولیت های فرهنگی و مدیریت سیاسی جامعه داشته اند. انتقال فرهنگ در این دوره با سهولت بیشتری انجام شده است، چراکه فعال فرهنگی به اریکه قدرت تکیه می زده و با ابزار قانون و قدرت و بودجه به گسترش آن می پرداخته است و یا بعد از انتقال از قدرت سیاسی، با تجربیات و عناصری که در اختیار می گرفته است، به گسترش فرهنگ مورد نظر مبادرت می کرده است.
متاسفانه باید اذعان داشت که تصدی مدیریت های سیاسی و حکومتی توسط فرهنگ مردان، در دوره قاجار و پهلوی، خسارت ها و زیان های فکری و اجتماعی را تشدید نموده است و دلیل آن، تخلق این گروه به فرهنگ غیربومی و غیراسلامی است...
مجموعه حاضر، به بررسی دولتمردان و اقدامات فرهنگی آنان می پردازد. جلد اول زمان مشروطه تا پایان پهلوی را شامل میشود.
از مباحث مطرح شده در این جلد می توان به بررسی جریان منورالفکری و اقدامات آن، تاسیس دارالفنون، تاسیس کتابخانه ملی، موسسه وعظ و خطابه، اعزام محصل به خارح از کشور در دوره رضاخان، تغییر لباس و کشف حجاب، باستانگرایی و ایران ستایی، نقش فرح پهلوی در فرهنگ و هنر، جشن هنر شیراز و ... اشاره کرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما