loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کلیات اصول و فلسفه تعلیم و تربیت

ناشر کیهان

نویسنده محمود نیکزاد

ویراستار سهیلا دولتشاهی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 260

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

فلسفه تعلیم و تربیت در میان دروس تربیتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چون از ارکان برنامه ریزی و تعیین کننده خط و مشی نظام آموزشی هر کشور است. به همین دلیل مطالعه آن علاوه بر طیف وسیع دانشجویان، معلمین و دست اندر کاران به کلیه علاقه مندان توصیه می شود.

محور کتاب، ریشه یابی شناخت یا معرفت انسانی، ارزشها و دیدگاه های مکاتب عمده و مهم تربیتی است؛ از همین رو نقش مهمی در تصحیح و تعیین جهان بینی تربیتی ایفا می کند.
بر صاحب نظران پوشیده نیست که هدف عمده فلسفه تعلیم و تربیت از لحاظ نظری، استقرار یک نظام کلی در قلمرو معرفت و ارزش های انسانی است تا فهم حقیقت و واقعیت جهان و انسان را ممکن سازد.
از لحاظ عملی، فلسفه تعلیم و تربیت سعی دارد که با تحلیل و تفسیر مسائل تربیتی و آموزشی، درک مفهوم آموزش و پرورش، سیاست گزاری ها و برنامه ریزیها، اهداف و مقاصد تربیتی را محقق سازد.
این منظور مهم، در این کتاب از دیدگاه مکاتب بزرگ تربیتی مورد بررسی و نقد و تحلیل قرار گرفته است.
افزون بر این برای سهولت در یادگیری، دو واژه نامه توصیفی فلسفه و فلسفه تعلیم و تربیت غرب و رئالیسم اسلامی، همراه با دو جدول نمودار ملاحظات تربیتی مکاتب، و مقاله ماهیت انسان کمال گرا پیوست شده که از دیگر مزایای کتاب حاضر است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما