loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رضاشاه در قاب 190 تصویر

ناشر موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت

نویسنده موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 756

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

خوشبختانه کسانی که در دوره رضاخان چه دوره قبل کودتای سوم اسفند 1299 و چه پس از آن دست ­اندر کار بودند و عمدتاً با رضاخان همگامی و همکاری داشتند، رخدادها و رفتارها آن دوره رضاخان را روایت کرده و خاطره های خود و برخی شنیده ­ها را نقل کرده ­اند که بقدر کافی گویا و مستند است.
برخی از اسناد منتشر شده از تلاش های دولت انگلیس در آشکار و پنهان و رقابت های این کشور با روسیه نیز مستندات خوبی هستند که مخصوصاً در هم­پوشانی و مقابله با خاطره ­های نقل شده، استحکام غیرقابل خدشه را در این بررسی ها ایجاد کرده­ اند.
نویسنده در این کتاب با اساس قراردادن سیر تاریخی، این خاطره­ ها و اسناد را در سر فصل های خود مرتّب کرده­ است. مطالعه کتب و اسناد منتشر شده و انتخاب متناسب آنها و تنظیم تاریخی و توضیحاتی که لازم بوده و نیز یافتن تصاویر متناسب با متن هر روایت، کار سنگینی بوده که تمامی این موارد در این کتاب به خوبی شکل گرفته است.
کتاب زا 4 فصل تشکیل شده است:
- رضا خان از تولد تا کودتا
- رضا خان از پیروزی تا پادشاهی
- رضا شاه از خودکامگی تا قتل و غارت
- رضاشاه از ضدیت با دین تا برکناری و مرگ در غربت
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما