loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

واپسین روزهای سقراط: آپولوژی، کریتو، فئدو

ناشر پرسش

نویسنده افلاطون

با همکاری محمود بینامطلق

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 216

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 42256 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
35,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«چرا آن کس که در جستجوی حقیقت است، از رویارویی با مرگ شادمان نباشد؟» سقراط

باز هم مثل همه تاریخ آن کس که مردم را به خود می آورد محکوم به مرگ میشود. این بار در سال 399 قبل از میلاد نوبت سقراط است که متهم به ارتداد و تباه کردن افکار جوانان است. سقراط در دادگاه از خود دفاع می کند اما هیات منصفه رای به گناهکار بودن سقراط میدهد. سقراط جریمه نقدی و یا تبعید را نمی پذیرد و مرگ را تنها راه برای خود می داند.

کریتو از مریدان سقراط به ملاقات او در زندان می آید و از او می خواهد که فرار کند. سقراط با مهربانی خواسته دوشتش را رد می کند و فرار را مغایر با شیوه زندگی یک فیلسوف واقعی (حقیقت جوی حقیقی) می داند. گناه محکومیت سقراط نه به ایالت و قوانین آن مربوط است که به گردن دشمنانی است که داوری را رهبری کردند و سقراط برای رسوا کردن آنها حاضر به فرار نشد.

روز آخر زندگی سقراط است و دوستان او گرد آمده اند تا با وی دمی گفتگو کنند. سقراط معتقد که روح جاویدان است و حقیقت در ورای جسم خودش را عیان می کند و سقراط خوشحال از اینکه بالاخره به خواسته قلبی خود نزدیک شده است. تن مانع دریافت حقایق توسط جان و روح میشود پس باید از میان برداشته شود. اشیا این جهان را واقعا نمی توان شناخت، زیرا که آنها متغیر و ناقص هستند و بنابراین حقیقی نیستند.

این کتاب از 3 رساله آپولوزی، کریتو و فئدو تشکیل شده که در آنها ذهن افلاطون، سقراطی خلق کرده که مبین افکار افلاطون است .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما