loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نشانه شناسی سینما

ناشر حکمت سینا (سینا)

نویسنده کریستین متز

مترجم روبرت صافاریان

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 320

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 42276 10003022
150,000 142,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتابی که در دست دارید یکی از متون شاخص «نظریه و نقد» در این حوزه است. «کریستین متز (1931 – 1993) که یکی از تأثیرگذارترین نظریه پردازان دهه های 1970 و 1980 بود، در نشانه شناسی سینما طبقه بندی های زبان شناسی ساختاری را برای سینما به کار برد. او بر آن بود که اگرچه سینما یک «زبان به مفهوم خاص» یا نظام زبانی (مانند لاتین، فرانسوی، یا انگلیسی) نیست، اما در هر حال یک «زبان به مفهوم عام» است که رمزگان بیانی اش را می توان تحلیل یا سازمان دهی کرد تا بتوان نشان داد که سینما چگونه ساختار و امکانات خود را برای دلالتِ معنا به کار می گیرد.»

با توجه به این که دو چاپ پیشین ترجمه ی پیشگامِ آقای روبرت صافاریان از نشانه شناسی سینما در دهه های 1360 و 1370 خورشیدی این کتاب را به نمونه ای کلاسیک از مطالعات سینمایی به زبان فارسی بدل کرده، بنا بر آن شد که برای چاپ سوم این اثر نیز، سوای برخی بازنگری های مترجم، وبرایش فنیِ دیگری روی کار صورت نگیرد. امیدِ آن داریم که در کنارِ دیگر آثارِ حوزه ی «نظریه و نقد»، ارائه ی مجددِ این کتاب مقبولِ طبعِ دوستدارانِ اندیشیدن در باب سینما واقع شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما