loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ غزنویان

دو جلد در یک مجلد

ناشر امیرکبیر

نویسنده کلیفورد ادموند بازورث

مترجم حسن انوشه

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 523

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کلیفورد ادموند باسورث که در 1928 در انگلستان زاده شده از پرآوازه ترین ایران شناسان و کارشناسان برجسته تاریخ ایران در سده های نخستین اسلامی به ویژه شرق جهان ایرانی و آل بویه و آل زیار است. تاریخ غزنویان او که در دو جلد تدوین شده بی گمان جامع ترین تاریخ دودمان غزنوی است و با بهره گیری از منابع فراوان از فارسی، عربی، ترکی، روسی، آلمانی، فرانسوی و انگلیسی نوشته شده و باسورث با نوشتن آن سرانجام اثری پدید آورده که پس از 50 سالی که از تألیف آن می گذرد هنوز آگاهی های تازه ای درباره این دودمان شاهی که پس از دولت سامانی در بخارا بزرگ ترین مروج زبان فارسی و فرهنگ ایرانی در سده های نخست اسلامی بود، به دانسته های ما افزوده نمی شود.

باسورث که مترجم تاریخ بیهقی به انگلیسی نیز است و همچنین اثری دیگر به نام تاریخ سیستان دارد با دقت و کنکاش فراوان همه گوشه های تاریک دودمان غزنوی را به روشنایی تاریخ آورده و آن را پیش روی دانش پژوهان و دوستداران تاریخ ایران گذاشته است.

فواد کوپرلو پیشرو مورخان ترک در مقاله ای پیرامون خاستگاه نژادی افواج ترک غزنویان به نظریه ی یک جانبه ای که درباره ی غزنویان و امپراتوریشان شایع است معترض گشته و شکوه کرده است که از غزنویان پیوسته از دیدگاه مورخان هندی سخن رفته است. گرچه جای سخن نیست که نخستین تهاجمات مسلمانان به هند شمالی را آنان رهبری کرده بودند...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما