loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آموزه های اخلاقی - رفتاری امامان شیعه علیهم السلام

5 (1)

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده محمد محمدی اشتهاردی | محمدتقی عبدوس

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 712

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

امامان شیعه راهنمایان امین و دلسوزی بودند که بی هیچ اجر و مزدی، راههای سعادت و سرچشمه های کمال را به مردم نشان می دادند. میراثِ بزرگ اسلامی که اینک در اختیار امت اسلامی است، سخنها و رفتارهایی است که آنان در جهت تبیین زندگی سعادتمندانه از خود به یادگار گذاشته اند. اثر حاضر درباره «آموزه های اخلاقی ـ رفتاری امامان شیعه (علیهم السلام)» است که با تجزیه و تحلیل و بررسی های عالمانه و روشنگرانه، تدوین شده، تا گوشه ای از آموزه های سعادتمندانه آن بزرگواران را در گستره اخلاق به تصویر بکشید.

در این کتاب الگوهای رفتاری صحیح با موضوع اخلاق و علوم تربیتی در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی با استناد به روایات اهل بیت(ع) و دیگر منابع معتبر دینی عنوان شده اند. این اثر به قلم روان و همه فهم نگارش یافته است تا در سطح وسیع تری منتشر شود و علاقه مندان مکتب انسان ساز امامان معصوم(ع) از آن بهره گیرند. این مجموعه پیش از این در دو کتاب مجزا، با نام «بیست و پنج اصل از اصول اخلاقی امامان(علیهم السلام)» و «فرازهای برجسته از سیره امامان شیعه(علیهم السلام)»، نشر یافت، اما از آن جا که زمینه های دو کتاب بالا درباره سیره اخلاقی و رفتاری امامان(ع) بود همه در یک کتاب و به صورت کنونی سامان دهی شده است تا خواننده مجموعه ای از آموزه های اخلاقی ـ رفتاری امامان(ع) را یک جا در اختیار داشته باشد. قرض الحسنه، امانتداری، سخاوت گشاده دستی، نیکی به پدر و مادر، تغافل و نادیده گرفتن، شکرگزاری، قدردانی از خدمات دیگر، شیوه برخورد با مردم، خودستایی به انگیزه خداخواهی، سوگندهای امامان(ع)، مهمان نوازی و عزت نفس از جمله مسائل طرح شده در این کتاب هستند.
--------------------
در قرن 21 اگر بخواهیم برای سبک زندگی خود در موقعیت های مختلف از سیره و سبک زندگی و عملکرد اهل بیت علیهم السلام الگو بگیریم این کتاب منبعی بسیار مناسب برای نیل به این هدف است.
در هر موضوع ضمن بیان حکایاتی دلنشین از سبک زندگی و سیره معصومین تحلیل های عالمانه ای نیز ارائه شده که به تبیین هر چه بیشتر مبحث کمک شایانی می کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما