loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ازدواج با غیر مسلمانان

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده محمدرضا جباران

سال نشر : 1383

تعداد صفحات : 487

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

مسئله ازدواج با غیر مسلمان یکی از مسائل کهن و ریشه دار فقه اسلامی است که نه تنها توجه اصحاب ائمه را به خود معطوف کرده و آنها را به طرح سؤالات متعددی از محضر ائمه واداشته، بلکه در دوره تدوین فقه و عصر استنباط نیز همواره مورد توجه فقهای شیعه و سنی بوده است. امروزه گسترش ارتباط بین ملتها، اقامت مسلمانان در کشورهای غیر اسلامی، حضور تعداد قابل ملاحظه ای از اتباع کشورهای اسلامی در دیگر نقاط جهان به عناوین مختلف و مهاجرت های اجباری اقوام مختلف موجب شده است که:
اولاً: در موارد زیادی مسلمانان به همشأن خود دسترسی نداشته و به ازدواج با غیر مسلمان نیازمند باشند.
ثانیاً: در موارد زیادی معاشرت جوانان مسلمان با جوانان غیر هم کیش در محیط کار و مجامع عمومی موجب ارتباط و علاقه ای می شود که ایشان را به ازدواج با هم ترغیب می کند.
ثالثاً: به رغم تصریح تعلیمات دینی مسیحیان و یهودیان، قوانین مدنی کشورهای اروپایی و امریکا و همه کشورهایی که قوانین جاری آنها بدون توجه به شرایع آسمانی تنظیم شده است، به اصل وحدت دینی زن و شوهر توجهی ندارند و همین امر باعث شده ازدواج با غیر هم کیش در نظر جوانان مسلمان، سهل و بی اشکال جلوه کند.

موضوع ازدواج با کافران اگرچه یک مسئله نوپیدا نیست، ولی جدی تر شدن ابعاد رویارویی با آن، وضعیت جدیدی می باشد که موجب شده است بازبینی فقهی این مسئله به صورت جامع، یک ضرورت گردد. تحقیق پیش روی موضوع فوق را از زوایای مختلف و با توجه به همه ادله مسئله، مورد مطالعه قرار داده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

عارف اشرفیان

چرا موجود نیست؟

6 فروردین 1401

سلام. چاپ کتاب به اتمام رسیده. روی گزینه به من اطلاع بده کلیک کنید تا در صورت تجدید چاپ به شما اطلاع داده بشه

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما