loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سنگ صبور: مجموعه داستان

ناشر سوره مهر

نویسنده راضیه تجار

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 205

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 42449 10003022
40,000 38,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

دغدغه راضیه تجار در کتاب سنگ صبور: مجموعه داستان، نشان دادن واقعیت های ماجرای زندگی است، با این امید که انگیزه ای برای ارائه راه حل از سوی روان شناسان، جامعه شناسان و حقوق دانان ایران اسلامی شود.

راضیه تجار در داستان هایش با نثری شاعرانه و احساسی به نقش زنان در مسائل مربوط به جبهه و جنگ می پردازند. از نظر عبدالعلی دستغیب، یکی از منتقدان ادبی، داستان کوتاه "گلریزان" بهترین داستان راضیه تجار و یکی از بهترین داستان های اخیر ایران است که مقام تجار را در هنر داستان کوتاه تثبیت می کند.

از جمله آثار تجار عبارتند از: نرگس ها، زن شیشه ای، هفت بند، بندهای روشنایی، سفر به ریشه ها، شعله و شب، از خاک تا افلاک، ستاره من، برگزیده ادبیات معاصر، جایی که آسمانش آینه کاریست، گمان مبر که شعله بمیرد، کوچه اقاقیا، فانوسی بیفروز، زندگینامه داستانی شهید شیرودی، زندگینامه داستانی شهید بابایی، مجموعه داستان آرام شب بخیر و جای خالی آفتابگردان.

بیشتر شخصیت های اصلی داستان های تجار زنان اند؛ و نشان می دهند که او از دردهای زنان آگاه است؛ زنانی که گرفتار مشکلات خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی هستند؛ فشارهایی که جامعه بر آن ها تحمیل می کند. زنان داستان های او برای بیرون آمدن از شرایط خود تلاش خاصی نمی کنند. زنانی که نه راه بیرون آمدن را می دانند و نه توان قدم گذاشتن به این راه را دارند. آنان گرفتارانی اند پیچیده در شرایط، و آنچه تقدیر و زمانه و دیگران برایشان رقم زده اند و می زنند. این نویسنده، زندگی به رنگ خاکستری و پر از مشکل را که می بیند، همان را به تصویر می کشد و داستان را در همان فضا تمام می کند. این، ویژگی دیگری از نوشته های اوست.

آرزوهای من دور و دراز بود. خیلی وقتها کنار پنجره اتاقم می نشستم و خیره به ابرهای مواج و گل های رنگارنگ، به رویا فرو می رفتم. همیشه فکر می کردم : همان دختر قصه ها هستم و مرا در برجی به بند کشیده اند. باید آن قدر انتظار بکشم تا قهرمان رویاهایم روزی از راه برسد و ...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما