loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ابزارهای مالی اسلامی (صکوک)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 4248 10003022
180,000 162,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب ابزارهای مالی اسلامی (صکوک)، به قلم سید عباس موسویان است. این کتاب در انتشارات سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.
بخش اول کتاب "ابزارهای مالی اسلامی" مبانی نظری (فقهی و اقتصادی) ابزارهای مالی نام دارد که در چهار فصل از نظر فقه معاملات و زوایای آن را مورد بحث و بررسی قرار می دهد. بخش دوم کتاب به بررسی فقهی و اقتصادی ابزارهای مالی متعارف می پردازد و حاوی سه فصل است.
در بخش سوم کتاب به بررسی فقهی و اقتصادی ابزارهای مالی جدید یا ابزارهای مالی اسلامی می پردازد و شامل6 فصل است. در این فصل ها نشان داده می شود با استفاده از عقود اسلامی چون قرض، بیع، اجاره، اجاره به شرط تملیک، استصناع، شرکت، مضاربه، مزارعه و مساقات می توان ابزارهایی مالی طراحی کرد که اولاً از دیدگاه فقه اسلامی مشروع و ثانیاً با توجه به اصول و معیارهای اقتصادی مورد قبول باشند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما