loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاج طلا: راهنمای بلوغ دختران

ناشر موسسه نشر شهر

نویسنده سمیه سادات لوح موسوی

تصویرگر محمدرضا دوست محمدی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 94

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب تاج طلا، کوششی است برای جواب دادن به سوالات بی پاسخ، اطلاع رسانی است برای کنجکاوی های رها مانده و شفاف سازی است برای ابهامات ایجاد شده در دوران بلوغ دختران. دورانی که کودکی را سپری کرده ایم ولی هنوز بزرگ نیستیم.
نوجوانی یکی از پیچیده ترین مراحل مسیر زندگی ما انسان ها به شمار می رود که تغییر و تحول، مهم ترین نشانه های این دوران است و شاید بتوان گفت این نشانه یکی از پایه های اصلی رشد در دنیای نوجوانی محسوب می شود و هنوز کسی نتوانسته است این دوران را بدون تغییر و دگرگونی در گفتار و رفتار و مهم تر از همه تحول در افکار پشت سر بگذارد.

افکار تغییر می کند و خواسته ای متضاد یکی پس از دیگری مقابلمان قد می کشد و از طرفی این خواسته ها آنقدر به سرعت عوض می شوند که ما را به دنیای تاریک شک و تردید می کشانند و ما سرگردان می شویم که آیا این اتفاق طبیعی است؟ آیا این تغییرات برای همه ایجاد می شود؟

کتاب تاج طلا می کوشد پاسخی مناسب برای سوال های بی پاسخ این دوره بیابد. مولف با صمیمیتی از جنس مخاطبان خود می خواهد ضمن اطلاع رسانی و شفاف سازی به کنجکاوی های رهامانده دوران بلوغ دختران بپردازد.

نویسنده در بخشی از این کتاب درباره مرز استقلال می نوسید: همین طور که ما به تدریج هویت خود را کشف می کنیم؛ احساس استقلال طلبی در ما رشد می کند و دائم در حال تلاش هستیم تا بین خواسته های خودمان و اطرافیانمان مرز بکشیم و به همه بفهمانیم که ما متفاوت و متمایز از دیگران هستیم.

از یک طرف تحول بلوغ، تصویری که قبلاً از جسم و روان مان داشتیم را دگرگون کرده و به هم ریخته است و از طرف دیگر هنوز تصویر واضح و مشخصی در مورد هویت مان در آینده نداریم.

طوفان نوجوانی تصاویر گذشته را به هم ریخته است تا آرام آرام با افکار و باورهای جدید مفهوم «خود» را از نو بسازد و ما را با مجموعه برداشت های جدیدی از شخصیت مان آشنا کند و خصوصیات و ویژگی هایی را که تازه در ما پیدا شده است، پررنگ نماید تا درک متفاوتی از ارتباط با دیگران به ما ارائه دهد و ما را با اهداف متفاوتی برای آینده روبه رو کند.

این اهداف و باورهای جدید باعث می شوند گاهی با ارزش ها و عقاید پدر و مادرمان و حتی جامعه ای که در آن زندگی می کنیم، مخالفت نماییم. از دخالت ها و نصیحت های شان خسته شویم و در مقابل خواسته های آنها نافرمانی و پرخاشگری داشته باشیم. ما می خواهیم در این وضعیت بحرانی هویت جدید خود را پیدا کنیم و آنها می خواهند در این طوفان، سرپناه امنی برای ما فراهم کنند یا راه مطمئنی برای ادامه مسیر به ما نشان دهند.

ما به دنبال کشف تضادها و کشمکش های مختلفی که دچارش شده ایم؛ هستیم و آنها ما را مورد انتقاد قرار می دهند و از رفتارها و صفات اخلاقی مان ایراد می گیرند و آن وقت ما احساس می کنیم، مورد بی مهری قرار گرفته ایم.

کتاب تاج طلا نتیجه تحقیق، تدریس، مشاوره و همایش های مختلف برای دختران نوجوان است که طی آن محورهایی برای بررسی بیشتر مطرح و پس از نظرسنجی، پراهمیت ترین موضوعات از نظر آنها انتخاب شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما