loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات مئیر عزری: آخرین سفیر اسرائیل در ایران

5 (1)

ناشر نشر علم

گردآورنده کتاب غلامرضا امامی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 968

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 42511 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
750,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر، به بیان خاطرات آخرین سفیر فلسطین اشغالی در ایران می پردازد. "مئیرعزری" با آموخته ها و تجربه های فراوان این توانایی را دارد که با نگاهی به فرود و فراز پیچیدگیی ها، نکته ها را به روشنی دریابد، هرچند بسیاری از بازیگران سرنخ ها را پنهانی به دست داشته باشند. بنابراین "مئیر" با خاطراتش نه تنها رویدادهای شگفتی آفرین گذشته را به ما نشان می دهد، بلکه گوشه هایی از آینده را نیز برایمان می گشاید. "خانه پدری در اصفهان"، "سرپوشی بر چشمه جوشان محور"، "در دایره های ساواک"، "روزنامه نگاران و نویسندگان"، "همکاری ها و پیوندهایم با نیروهای امنیتی"، "یهودیان ایرانی در اسراییل" عنوان های برخی از بخش های این کتاب هستند.
"عزری" نقش مهمی را در ارتقای روابط ایران و رژیم صهیونیستی در بین سال های ۱۹۵۸ تا ۱۹۷۵ میلادی داشت و همچنین از فعالین آژانس یهود در ایران به شمار رفته و نقش مهمی در تسهیل مهاجرت یهودیان ایران به سرزمین های اشغالی ایفا می کرد.
مئیر عزری متولد اصفهان و در یک خانواده یهودی بود. او پس از تاسیس حکومت صهیونیستی در سال ۱۹۵۰ میلادی به آنجا کوچ کرده و چندی بعد به ایران اعزام و نزدیک به ۲۰ سال سفیر این رژیم در حکومت محمدرضا پهلوی بود.

"عزری" در این کتاب از پیوندهای پیدا و پنهان دو حکومت صهیونیستی و پهلوی پرده برداری می کند. از گفتگوهایش با محمدرضا پهلوی و دیگر دولت مردان ایرانی و از سفرهای سیاست مداران دو کشور و نیز همکاری های سربسته امنیتی، سیاسی، نظامی، بازرگانی و فرهنگی آنها سخن می گوید و رازهایی سربه مهر و ناگفته در این زمینه را بازگو می کند.
لازم به ذکر است نسخه اصلی این کتاب در سال ۲۰۰۱ با عنوان "مردمان در میان شما" و با مقدمه شیمون پرز در سرزمین های اشغالی منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما