loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

الحاشیه علی الاسفار الاربعه

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده محمد مفتح

تحقیق و تنظیم کتاب محمدهادی مفتح

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 644

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 42739 10003022
320,000 288,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این نوشتار سعی شده است برخی از ابهاماتی که در کتاب «الحکمة المتعالیه فی الاسفار الاربعة العقلیة» تألیف ملاصدرای شیرازی به ویژه در زمینه بحث اتحاد عاقل و معقول وجود داشته است، رفع گردد.
نگارنده (محشی) برخی از جملات و کلماتی که نیاز به شرح و توضیح داشته است، مورد شرح و توضیح قرار داده و برخی از مفاهیم و جملات که برای خوانندگان ثقیل بوده را نیز به نحوی آسان تبیین کرده و در جاهایی از کتاب مذکور که نام برخی از علماء ذکر نشده را نام برده و برخی از منابع مورد استفاده ملاصدرا در این کتاب را نیز معرفی نموده است.
محشی همچنین از برخی دیدگاه های ملاصدرا در سایر کتاب ها که به فهم مطالب کتاب مزبور کمک شایانی می کند را نقل قول کرده و برخی از دیدگاه های اشتباه حاج ملا هادی سبزواری را نیز در شرح سخنان ملاصدرا در این کتاب بیان نموده است.
محشی در برخی از جاهای کتاب که مؤلف وعده داده است بعدا به شرح مفصل آن بپردازد ولی ذکر نکرده است را نیز توضیح داده و ابهامات سخن مؤلف در آن قسمت را رفع کرده است. شرح معنای علم الهی، علوم مورد نیاز انسان ها، اقسام اولیه وجود و احکام آن، بحث درباره ماهیت، وحدت و کثرت، علت و معلول، قدم و حدوث و اتحاد عاقل و معقول از اصلی ترین مباحث مندرج در این کتاب است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما