loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درباره ادبیات داستانی - دفتر هشتم: انواع ادبیات کودک محور

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 42760 10003022
30,000 27,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در کتاب «انواع ادبیات کودک محور» این رویکرد وجود دارد که هر داستان، شعر، نمایشنامه یا فیلمی را که در آن، کودک و نوجوان یا کودکان یا نوجوانانی، نقش اصلی را دارند و به طور کلی، «موضوع» آن، حول زندگی کودکان و نوجوانان دور می زند، نمی توان ادبیات «خاص کودکان» تلقی کرد.
کتاب «انواع ادبیات کودک محور» از شش گفتار به شرح زیر تشکیل شده است:
گفتار اول: ادبیات درباره کودکان
گفتار دوم: ادبیات خطاب به کودکان
گفتار سوم: ادبیات کودکانه نما
گفتار چهارم: ادبیات برای کودکان
گفتار پنجم: ادبیات کودکان و نوجوانان دورة گذار
گفتار ششم: ادبیات با حضور فرعی و حاشیه ای کودکان و نوجوانان
«داستانهایی که «برای کودکان» نوشته می شوند، معمولاً همیشه طابق النعل بالنعل، مبین اعمال و رفتارهای خاص کودک در سنین خاص نیستند. بلکه نویسنده، اگر چه از زندگی خود کودکان برای نوشتن داستانش بهره می گیرد، اما با دخل و تصرف های ظریف و هنرمندانه در واقعیات، به اثرش «جهت» می دهد؛ و آن را در مسیر تربیتی ـ آموزشی ای که بدان معتقد است، می اندازد. در چنین نوشته هایی، نویسنده خود را آن قدر کوچک می کند، که به دنیای کودک دست می یابد و مسائل را از دید او مطرح می کند...»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما