loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اندیشه سیاسی علامه مجلسی

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده ابوالفضل سلطان محمدی

زیر نظر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 236

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 42885 10003022
34,000 30,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

علامه محمد باقر مجلسی از علمای بزرگ شیعی در سده یازدهم هجری، و از مروّجان مذهب امامیه و انتشار احادیث معصومین(ع) در ایران عهد صفوی بوده است.

مجلسی از معدود فقها و محدثانی است که به خاطر برخی از ابتکارهای علمیاش مانند تدوین بزرگترین، جامع ترین و متنوع ترین دائرةالمعارف حدیثی شیعه و نیز به دلیل برخی از «اندیشه ها» و رفتارهای سیاسی اجتماعی و فرهنگی مؤثر و گسترده اش توجه عالمان دینی و روشنفکران مسلمان و حتی بسیاری از خاورشناسان را به خود جلب کرده است و دیدگاههای علمی و مواضع عملی اش از دیرباز مورد نقد و انتقاد و نقض و ابرام مخالفان و موافقان بوده است.

در این اثر سوانح زندگی و دیدگاه های سیاسی این محدث عظیم الشأن در خصوص ضرورت انواع حکومت از جمله «ولایت فقیه» و «سلطنت مشروعه» بررسی شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما