loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

یگانه سنت

ناشر حکمت

نویسنده ویلیام کوئین

مترجم رحیم قاسمیان

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 500

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 43022 10003022
200,000 190,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب حاوی مدارک تاریخی مستند دربارة وجود یک سنت باطنی و نخستین مبتنی بر مجموعه ای از اصول اولیة از پیش موجود و ثابت است، که هم امروز و هم همیشه بر حق بوده و در همه جا و در تمام ادوار تاریخی شارحان خود را داشته است و دو تن از بزرگ ترین شارحان غربی آن در نیمة اول سده بیستم کوماراسوامی و گنون بوده اند. این کتاب در ضمن حاوی مضامین متعدد یا نظریه های فرعی ای است که از شرح «سنت» در آثار کوماراسوامی و گنون تفکیک ناپذیر است. این مضامین به طور خلاصه از این قرارند: اصول اولیة سنت ــ حکمت جاویدان ــ اصولی اساسی اند؛ جوهر از اصل زاده می شود؛ جوامع سنت باور کاملاَ متأثر از این اصول اولیه و بدین سان یکدل و یکپارچه بازتابندة آنها بودند؛ یک ویژگی اصلی و بارز فرهنگ «سنتی» فقدان انشقاق یا، به بیان دیگر، فقدان تجمیع امور قدسی و غیرقدسی است؛ صفت «سنتی» دربرگیرندة جوامع پیش از تجددِ فاقد سواد یا قبیله ای و تمدن های بافرهنگ است؛ و سرانجام اینکه جهان متجدد، به سبب چرخه های محتوم با ادوار زمانی متفاوت، در حال حاضر عملاً به تمامی سکولار و بنابراین نقطة مقابل جهان «سنتی» است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما