loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بنیاد حکمت برتر: ترجمه، شرح و تحقیق شواهد الربوبیه صدرالدین محمد شیرازی - جلد دوم

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده محمد بن ابراهیم صدرالدین شیرازی (ملاصدرا)

مترجم یحیی کبیر

تحقیق و تنظیم کتاب یحیی کبیر

شارح یحیی کبیر

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 728

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

از خصائص فلسفه و حکمت صدرایی این است که وی مسائل برهانی را با چاشنی لطایف ذوقی و عرفانی و هم چنین فن کلام را با فلسفه به هر دو طریقه مشائی و اشراقی و حکمت یونانی را با حکمت ایمانی، در هم ریخته و به هم آمیخته و از آن، معجونی گوارا و بدیع ساخته است که دستگاه حکمت متعالیه او را تشکیل می دهد.
در حقیقت، حکمت متعالیه صدرایی لبّ معارف وحیانی و عرفانی و برهانی و در نهایت روح تعقل و تعرّف انسان الهی پیرامون هستی و انسان و قرآن می باشد. یکی از آثاری که ملاصدرا در این دستگاه فکری و معرفتی، پدید آورد «شواهد الربوبیه» است.
اما این کتاب عمیق و پرنکته، نیازمند شرح و بازشکافی است، اثر حاضر گامی است در این مسیر.

از نظر نویسنده، مفاد برهان یقینی همواره منطبق با وحی است و هیچ گاه میان عقل و وحی ناسازگاری وجود ندارد. وی متقابلا یافته های از طریق کتاب و سنت را نیز در معرض برهان عقلی و کشف و شهود قرار داده و بر این باور است که معرفت حاصل از هر یک از منابع سه گانه با دو طریق دیگر نیز قابل ارزیابی است.
علم معاد، معرفت نفس، تناسخ، احوال نفوس، حقیقت مرگ و نبوت و ولایت عناوین بخش های شش گانه این جلد از این مجموعه دو جلدی می باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما