loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بنیاد حکمت برتر: ترجمه، شرح و تحقیق شواهد الربوبیه صدرالدین محمد شیرازی (دوره دو جلدی)

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده محمد بن ابراهیم صدرالدین شیرازی (ملاصدرا)

مترجم یحیی کبیر

تحقیق و تنظیم کتاب یحیی کبیر

شارح یحیی کبیر

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 1508

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 43062 10003022
450,000 405,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

از خصائص فلسفه و حکمت صدرایی این است که وی مسائل برهانی را با چاشنی لطایف ذوقی و عرفانی و هم چنین فن کلام را با فلسفه به هر دو طریقه مشائی و اشراقی و حکمت یونانی را با حکمت ایمانی، در هم ریخته و به هم آمیخته و از آن، معجونی گوارا و بدیع ساخته است که دستگاه حکمت متعالیه او را تشکیل می دهد.
در حقیقت، حکمت متعالیه صدرایی لبّ معارف وحیانی و عرفانی و برهانی و در نهایت روح تعقل و تعرّف انسان الهی پیرامون هستی و انسان و قرآن می باشد. یکی از آثاری که ملاصدرا در این دستگاه فکری و معرفتی، پدید آورد «شواهد الربوبیه» است.
اما این کتاب عمیق و پرنکته، نیازمند شرح و بازشکافی است، اثر حاضر گامی است در این مسیر.

از نظر نویسنده، مفاد برهان یقینی همواره منطبق با وحی است و هیچ گاه میان عقل و وحی ناسازگاری وجود ندارد. وی متقابلا یافته های از طریق کتاب و سنت را نیز در معرض برهان عقلی و کشف و شهود قرار داده و بر این باور است که معرفت حاصل از هر یک از منابع سه گانه با دو طریق دیگر نیز قابل ارزیابی است.
بررسی و شرح مبانی حکمت متعالیه، تقدم و تأخر؛ واحد و کثیر، وجوب و امکان؛ قوه و فعل، اعتبارات ماهیت و احکام آن، وجود حق و نظریه مثل عناوین بخش های شش گانه جلد اول از این مجموعه دو جلدی می باشد.
علم معاد، معرفت نفس، تناسخ، احوال نفوس، حقیقت مرگ و نبوت و ولایت عناوین بخش های شش گانه جلد دوم از این مجموعه دو جلدی می باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما