loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پدیده شناسی فقر و توسعه (دوره چهار جلدی)

ناشر بوستان کتاب قم

گردآورنده کتاب اداره کل سازمان تبلیغات خراسان رضوی

سال نشر : 1380

تعداد صفحات : 1832

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 43091 10003022
85,000 76,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

فقر پدیده شومی است که فساد و تباهی به بار میآورد؛ روح و جسم را می فرساید؛ در اقتصاد خلل وارد می سازد؛ ناهنجاری های اجتماعی ایجاد می کند. فقر، آنچنان شوم است که همه دولت ها و حکومت ها، مدعی اند در راه مبارزه با آن کوشیده اند و می کوشند. اما به راستی برای مقابله با فقر چه باید کرد؟ بی گمان برای نابودی هر نابسامانی و ناهنجاری باید آن را نیک شناخت و علل و عوامل آن را کشف کرد و راه های اصولی و علمی مبارزه با آن را نیز مشخص کرد و اصول و راهبردهای توسعه وعناصر فرهنگی آن را بررسی کرد. اسلام نیز، مبارزه با همه ناهنجاری ها و کاستی ها و از آن جمله فقر را سرلوحه کارهای خویش قرار داده و با علل و عوامل آن، به نبردی سخت برخاسته است؛ زیرا در اصل و فرع احکام خود، در تضاد با مترفان و مسرفان و مستکبران و متکاثران است.
اسلام در این راه، برنامه های بسیار جامع و فراگیر و کارآ داده است که باید در راه دستیابی و تنقیح آن کوشید و این مهم، نیروهای اسلامی دانا و ژرف نگر و آگاه به مسائل روز و سامان یافته می طلبد.
این مجموعه چهار جلدی قدمی در شناخت فقر و شاخص های آن، امکان یا عدم امکان توسعه مستقل، راهبردهای توسعه در جهان سوم، عناصر فرهنگی توسعه و... است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما